Småkronorna/Team 18 spelar final i JVM mot Ryssland

Sverige vann mot Kanada med 4-3 (1-1, 1-1, 2-1) i JVM-semifinalen i Fjällräven Center, Örnsköldsvik, lördagen den 27 april 2019. Resultatet innebär att Sverige spelar JVM-final mot Ryssland klockan 19.30 söndagen den 28 april 2019.

Sverige spelar i 2019 IIHF Ice Hockey U18 World Championship som spelas i Fjällräven Center, Örnsköldsvik, och A3 Arena, Umeå, under tiden den 18-28 april 2019.

2019 IIHF Ice Hockey U18 World Championship
Fjällräven Center, Örnsköldsvik, och A3 Arena, Umeå
18-28 april 2019

JVM-semifinal
Fjällräven Center, Örnsköldsvik

Lördagen den 27 april 2019

Matchfakta:

Kanada-Sverige 3-4 (1-1, 1-1, 1-2)
Period ett: 11.47 0-1 Philip Broberg assist Karl Henriksson och Simon Holmström, 15.43 utv 2 min Ludvig Hedström, slashing, 16.41 1-1 Connor Zary assist Philip Tomasino och Thomas Harley
Skott: 12-11.
Period två: 01.27 2-1 Alex Newhook assist Dylan Cozens och Peyton Krebs, 10.17 utv 2 min Peyton Krebs, holding, 13.55 2-2 Alexander Holtz assist Lucas Raymond och Karl Henriksson, 17.12 utv 2 min Albin Grewe, slashing, 19.46 utv 2 min Jamieson Rees, hooking, 20.00 utv 2 min Braden Schneider, roughing
Skott: 11-10.
Period tre: 03.46 utv 2 min Dylan Holloway, roughing, 07.28 Dylan Cozens, high-sticking, 09.43 2-3 Alexander Holtz assist Tobias Björnfot och Karl Henriksson, 12.49 3-3 Connor Zary assist Ryan Suzuki och Jamieson Rees, 13.38 utv 2 min Michael Vukojevic, hooking, 17.49 3-4 Albin Grewe assist Oscar Bjerselius och Simon Holmström, 20.00 utv 2 min Thomas Harley, cross-checking
Skott: 11-9. Totalt: 34-30.
Utvisningar: Kanada 3x2 min. Sverige 2x2 min.
Domare: Joonas Kova, Finland, Michael Tsherrig, Schwiez
Publik: 3 519

Matchens lirare:
Kanada: Uppgift saknas
Sverige: Uppgift saknas

OBS! Dessa matchfaktauppgifter är preliminära och kan komma att ändras efter uppgifterna i Official Game Sheet

Hugo Alnefelt vaktade det svenska målet 00.00-60.00, skott på mål, 3 insläppta mål

SVERIGE

28. Albin Sundvik
29. Zion Nybeck

SVERIGES JVM-MEDIAGUIDE
Sveriges JVM-mediaguide finns på http://info.swehockey.se under länken Media Guides

JUNIOR-VM 2019
2019 IIHF Ice Hockey U18 World Championship spelas i Fjällräven Center, Örnsköldsvik, och A3 Arena, Umeå, under tiden den 18-28 april 2019.
Internationella Ishockeyförbundets JVM-sida här

BILJETTER TILL JUNIOR-VM
Länk för att köpa JVM-biljetter: https://evenemang.ebiljett.nu/Home/Tickets?eventId=3&isSeason=True

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.