Smarta kalkylatorer/räknare för ekonomi

När det kommer till ekonomi, är det inte alltid lätt att veta hur uträkningar ska göras. Det har sidan Allapengar.se nu sett till att det finns en bra lösning på. De har skapat smarta räknare, för att alla på ett enkelt sätt ska få bättre kontroll över ekonomin. Med enkla kalkylatorer bidrar det till att alla kan använda sig av dem, vilket skapar en trygghet för att få hjälp med olika beräkningar.

Räkna rätt med smart kalkylator

Uträkningar för din ekonomi

Det finns olika kalkylatorer att ta hjälp av, beroende på vad det önskas hjälp med att beräkna. Ibland kan det vara kring ens privatekonomi det behövs räknas på, och ibland inför resor för att se över vad växelkursen står i.

Beräkna din nettolön

Att kunna beräkna sin lön efter skatteavdrag är inte helt okomplicerat, men tack vare Allapengar.se kalkylator så blir det mycket lättare. Bruttolön erhåller alla från sin arbetsgivare, men vad nettolönen blir beror på olika faktorer. Räknaren hjälper till att beräkna nettolönen, utefter de angivna parametrar besökaren lägger till i räknaren. Skatteavdragen är olika beroende på vilken kommun du bor i, men även om du är medlem i svenska kyrkan och hur gammal du är. Med räknare/kalkylatorer från Allapengar.se kan det beräknas på ett smidigt sätt.

Beräkna din förmögenhet

För den som har diverse tillgångar och skulder kan det vara svårt att få ihop hur den totala förmögenheten ser ut. Beroende på tillgångarna, och hur skulder och andra eventuella lån förhåller sig till varandra, är det inte lätt att på rak arm förmedla hur den totala tillgången eller skulden ser ut. Med hjälp av Allapengar.se verktyg så finns det en bra kalkylator för att beräkna ens totala tillgångar och skulder.

I uträknaren får användaren fylla i tillgångarna, så som till exempel bostadens värde, hur mycket pengar som finns på sparkontot och andra tillgångar så som en bil eller andra värdetillgångar. Skulderna skrivs också in, och där räknas till exempel bostadslån, privatlån, billån och andra diverse skulder. I uträknaren summeras sedan hur tillgångarna och skulderna står i förhållande till varandra.

Skapa kontroll över din ekonomi

Det har aldrig varit lättare än nu att få en bra kontroll över privatekonomin. Tack vare hjälp från räknare hos Allapengar.se, så går det på ett smidigt sätt att få hjälp med olika uträkningar. Att ha koll över ekonomin är bra för att veta vad det behöver fokuseras på framåt, antingen att öka sina tillgångar eller att minska skulderna. Det kan bidra till ett lugn och trygghet att få en ordentlig bild över ekonomin.

Räkna rätt med smart kalkylator

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet