Småsparare försöker stoppa budet på Karo Pharma

I måndags lade EQT ett bud på Karo Pharma för 36.9 kronor. Anders Lönner och styrelsen rekommenderade att tacka ja till budet. Trots det planerar både småsparare och flera större ägare att tacka nej till budet.

Det bud som EQT lade i måndags på Karo Pharma för 36.9 kronor kan komma att stoppas, bland annat av bolagets många småsparare. Genom en facebookgrupp "Karo Pharma: Nej-röster till EQT", har aktieägare i Karo Pharma samlats för att se hur många röster som är emot budet. Via facebook-gruppen och deras admin har ägare av 26.2 miljoner aktier uppgett att de kommer neka budet. Det motsvarar 15.9% av rösterna.

Varken antalet ägda aktier som folk uppger eller rösten som folk uppger att de kommer lägga är bindande, men med 15.9% av rösterna är chanserna små att budet går igenom.

Wilhelm Osterman
Linnegatan 3
11447 Stockholm

"Karo Pharma: Nej-röster till EQT" är en facebook grupp som skapades för att förhindra budet på Karo Pharma av EQT till 36.9 kronor.

Följ Wilhelm Osterman

Abonnera på våra pressmeddelanden.