Smoothieboosta på Lollapalooza – smakar och gör gott

I helgen är det dags för andra upplagan av festivalen Lollapalooza Stockholm. Arla är på plats alla tre dagar för att servera näringsrika smoothies till drygt 40 000 festivalbesökare per dag. Intäkterna går till Bris, Barnens rätt i samhället.
Ta en smarrig smoothie i Arlas lounge och bidra samtidigt till Bris viktiga arbete för barn och unga.

Den 1-3 juli är Lollapalooza tillbaka i Stockholm för att under tre dagar förvandla Gärdet till ett festivalområde för musikälskare. Inne på området har Arla byggt upp en loungemiljö där festivalbesökarna kan hänga, dricka näringsrika smoothies och fylla på med energi.

– Vi vill ge festivalbesökarna en skön plats att hänga på för att ladda batterierna och samtidigt erbjuda en extra god energiboost. Vi gör alla smoothies på plats med krämig yoghurt och massor av härliga bär och frukter, säger Fredrik Larm, eventansvarig på Arla.

Smoothierecepten är framtagna tillsammans med Johan Hedberg, mer känd som Matgeek, som även är på plats i Arlas lounge under fredagen. Alla intäkter från försäljningen går till Bris.

– Vi är väldigt glada över att tillsammans med Arla vara med på Lollapalooza och få möjlighet att synliggöra Bris för festivalbesökarna. Det är tack vare gåvor som denna som den nationella stödlinjen för barn kan fortsätta hålla öppet dygnet runt, säger Heléne Tibblin, insamlingschef på Bris.

Under festivalen kommer även Gustav Leonhardt, vinnare av Årets Kock 2021, att servera Smashed Burger på vildsvin från Arlas foodtruck.