Smoothieboosta på Lollapalooza – smakar och gör gott
Den 1-3 juli är Lollapalooza tillbaka i Stockholm för att under tre dagar förvandla Gärdet till ett festivalområde för musikälskare. Inne på området har Arla byggt upp en loungemiljö där festivalbesökarna kan hänga, dricka näringsrika smoothies och fylla på med energi.
– Vi vill ge festivalbesökarna en skön plats att hänga på för att ladda batterierna och samtidigt erbjuda en extra god energiboost. Vi gör alla smoothies på plats med krämig yoghurt och massor av härliga bär och frukter, säger Fredrik Larm, eventansvarig på Arla.
Smoothierecepten är framtagna tillsammans med Johan Hedberg, mer känd som Matgeek, som även är på plats i Arlas lounge under fredagen. Alla intäkter från försäljningen går till Bris.
– Vi är väldigt glada över att tillsammans med Arla vara med på Lollapalooza och få möjlighet att synliggöra Bris för festivalbesökarna. Det är tack vare gåvor som denna som den nationella stödlinjen för barn kan fortsätta hålla öppet dygnet runt, säger Heléne Tibblin, insamlingschef på Bris.
Under festivalen kommer även Gustav Leonhardt, vinnare av Årets Kock 2021, att servera Smashed Burger på vildsvin från Arlas foodtruck.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90Bilder
Om
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Oförändrat mjölkpris för Arlabönderna27.3.2024 13:00:36 CET | Pressmeddelande
Priset som bönderna får betalt för sin mjölk inom Arla är oförändrat i april, både för konventionell och ekologisk mjölk. Svenska Arlabönder får dock drygt tre öre extra på grund av en valutaeffekt.
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen i nytt skolfrukostsamarbete26.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen inleder ett nytt samarbete om skolfrukost. Som en del i satsningen lanseras i dag ett digitalt verktyg för att hjälpa fler skolor att komma igång med frukostservering.
Nya pappersbägare sparar 32 ton plast om året21.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arlas gräddfil, crème fraiche och ekologiska turkiska yoghurt får nya femdecilitersförpackningar gjorda av papper. Det innebär att mängden plast minskar med drygt 32 ton per år – vilket motsvarar vikten av ungefär 19 personbilar.*
Arla investerar 210 miljoner euro för att säkra positionen som en viktig global mozzarellaproducent19.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla investerar i toppmodern teknik i Storbritannien för att möta kundefterfrågan, säkra konkurrenskraften och leverera tillväxt inom mozzarellakategorin.
Fira in våren med kossor och kanelbullar15.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Våren närmar sig och det betyder att det börjar bli dags för kosläpp. Från klockan 12.00 i dag kan du anmäla dig på 34 Arlagårdar, från Jämtland i norr till Skåne i söder. Säkra din plats i tid – förra året blev en gård fullbokad på mindre än 30 minuter.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum