Snabbt bredband nödvändigt - i hela Sverige

I våras släppte IT&Telekomföretagen rapporten Snabbt bredband för sysselsättning och tillväxt i hela Sverige, som visar att bredbandsutbyggnaden är långt i från slutförd. Välkommen att närvara vid frukostseminarium den 5 december i Malmö.

Vill regeringen nå målen i bredbandsstrategin behöver det satsas pengar och inte bara ord så att alla i Sverige får tillgång till snabbt och säkert bredband.

- Snabbt, säkert bredband är en nödvändighet för varje medborgare och är helt avgörande för att människor ska kunna leva i hela Sverige, säger My Bergdahl, Näringspolitisk expert, IT&Telekomföretagen.

I programmet deltar:
Åsa Zetterberg, Förbundsdirektör, IT&Telekomföretagen
My Bergdahl, Näringspolitiks expert, IT&Telekomföretagen
Fredrik Karlsson, Head of Public Affairs, IP-Only
Mikael Jarmdahl, Senior Business Developer Municipalities, Telia
Annette Linander, Centerpartiet, Region Skånes Regionstyrelse
Maria Sörman, Enhetschef, PTS
Viktoria Dagobert Spong, Senior Project Manager, Tillväxtverket
Lars Winther-Hansen, Regional Bredbandskoordinator, Region Skåne
Anna Paulsson, Regionchef Almega, Syd

Moderator är tv-journalisten Sverker Olofsson.

Datum och tid: 5 december klockan 08.00 - 09.00.
Frukost från 07.30.

Plats: Almega, Navigationsgatan 1A, Malmö.

Anmälan: till johan.forsberg@itot.se

IT&Telekomföretagen rekryterar näringspolitisk chef28.11.2019 06:55:00 CETPressmeddelande

IT&Telekomföretagen inom Almega har anställt Christina Ramm-Ericson som näringspolitisk chef. Christina har tidigare arbetat som statssekreterare på både Arbetsmarknadsdepartementet och Socialdepartementet. Hon har också bland annat arbetat som biträdande samordningschef på Statsrådsberedningen. - Digitaliseringen är en av vår tids främsta möjligheter och samtidigt en stor samhällsutmaning. Det är ett område där Sverige och svenska företag ska vara världsledande. I rollen som näringspolitisk chef ser jag fram emot att vara med och forma landskapet för denna dynamiska bransch, säger Christina Ramm-Ericson. IT&Telekomföretagen inom Almega anställer även Frida Faxborn som förbundets projektkoordinator. Hon kommer också att arbeta som näringspolitisk expert med fokus på säkerhet. Frida har mångårig erfarenhet från Justitiedepartementet och arbetar i dag som kansliråd med frågor rörande informationssäkerhet och har tidigare erfarenhet från bland annat Arbetsmarknadsdepartementet och Rikspol