Snart dags för Barncancergalan - Det svenska humorpriset

23.9.2015 11:54 | Barncancerfonden

Barncancergalan - Det svenska humorpriset sänds på måndag 28 september. Galan har två syften: att hjälpa och att hylla. Tittarna kan hjälpa genom att bli Barnsupportrar och stötta barncancerforskningen. Det svenska humorpriset delas ut i åtta kategorier, bland annat Barnens pris som går till årets roligaste person.

Alla upp till 18 år kan fortfarande rösta på vem som ska vinna barnens pris. Omröstningen finns här

Insamlingen under galan
Under galan kommer tittarna att kunna bidra på tre olika sätt:
Bli Barnsupporter genom att ringa 0200- 12 50 10
Bli Barnsupporter genom att SMS:a BARN+personnummer (10 siffror) till 72 900
Skänka stora gåvor (>15 000 kr) genom att ringa 0200 -12 50 20

Det svenska humorpriset
Det svenska humorpriset delas ut i åtta olika kategorier. Läs mer om kategorierna och de nominerade på www.barncancergalan.se

Inslag om barncancer
Under uppladdningen inför galan har Aftonbladet TV valt att ge extra synlighet åt barncancer ur olika perspektiv. I programmet Aftonbladet Morgon har tre olika inslag sänts under veckan:

På aftonbladet.se genomförs omröstningen för priset Årets webbhumor. Rösta här.

Barncancergalan - Det svenska humorpriset
Galan leds av Karin Frick och David Sundin och direktsänds från Berns i Stockholm på måndag 28 september, kl. 20-22 i kanal 5.