Snö och skidfest med Sveriges artistelit lockar gäster till Åre - ökning med 22 %

RIX FM gör sitt årliga och mycket populära besök i Åre 22 – 25 mars och just nu ser det ut att bli rekordstort antal besökare. SkiStars bokning i Åre är upp 22 %* just nu och än bokas det för fullt. En skidfest med livesändningar, skidtävlingar, after ski och uppträdanden av Sveriges mest populära artister som Darin, Molly Sandén, Idolvinnaren Chris Kläfford och Joakim Lundell feat Arrhult.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

- Med så här rekordfina skid- och snöförhållanden är det inte konstigt att vi redan nu ser en ökning och trycket på att boka fortsätter. Åre är för många ett välkänt skid- och nöjesmecka och vårt samarbete med RIX FM stärker det, säger Björn Broström, SkiStar Åre.

Programledarna Roger Nordin, Laila Bagge, Sebastian Widman, Lotta Möller, Niclas Wahlgren, Nina Börstad och Johannes Johansson kommer finnas på plats när RIX FM sänder live från Åre. De kommande veckorna kommer RIX FM tävla ut vinnarpaket som inkluderar boende, skidutrustning och SkiPass. Hela 180 vinnare koras i tävlingen. RIX FM har även med sig några utvalda svenska och internationella artister som står för underhållningen. Idolvinnaren Chris Kläfford, Darin, Margaret, Joakim Lundell feat Arrhult och Molly Sandén är klara.

- I 20 år har RIX FM i Fjällen varit ett kärt inslag hos våra lyssnare. För tredje året i rad tar vi med oss 180 st vinnare som kommer få en fantastisk upplevelse i Åre, säger Anders Sjöland, Marketing Director Radio - MTG Sverige.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Anders Sjöland, MTG Sverige, 073-699 2042

*SkiStar AB:s bokningsstatistik, procentuell ökning i objektsnätter årets Rix FM vecka 12 jämfört med föregående års Rix FM vecka 13.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.