Snö och skidfest med Sveriges artistelit lockar gäster till Åre - ökning med 22 %

RIX FM gör sitt årliga och mycket populära besök i Åre 22 – 25 mars och just nu ser det ut att bli rekordstort antal besökare. SkiStars bokning i Åre är upp 22 %* just nu och än bokas det för fullt. En skidfest med livesändningar, skidtävlingar, after ski och uppträdanden av Sveriges mest populära artister som Darin, Molly Sandén, Idolvinnaren Chris Kläfford och Joakim Lundell feat Arrhult.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

- Med så här rekordfina skid- och snöförhållanden är det inte konstigt att vi redan nu ser en ökning och trycket på att boka fortsätter. Åre är för många ett välkänt skid- och nöjesmecka och vårt samarbete med RIX FM stärker det, säger Björn Broström, SkiStar Åre.

Programledarna Roger Nordin, Laila Bagge, Sebastian Widman, Lotta Möller, Niclas Wahlgren, Nina Börstad och Johannes Johansson kommer finnas på plats när RIX FM sänder live från Åre. De kommande veckorna kommer RIX FM tävla ut vinnarpaket som inkluderar boende, skidutrustning och SkiPass. Hela 180 vinnare koras i tävlingen. RIX FM har även med sig några utvalda svenska och internationella artister som står för underhållningen. Idolvinnaren Chris Kläfford, Darin, Margaret, Joakim Lundell feat Arrhult och Molly Sandén är klara.

- I 20 år har RIX FM i Fjällen varit ett kärt inslag hos våra lyssnare. För tredje året i rad tar vi med oss 180 st vinnare som kommer få en fantastisk upplevelse i Åre, säger Anders Sjöland, Marketing Director Radio - MTG Sverige.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Anders Sjöland, MTG Sverige, 073-699 2042

*SkiStar AB:s bokningsstatistik, procentuell ökning i objektsnätter årets Rix FM vecka 12 jämfört med föregående års Rix FM vecka 13.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stenmark, Pärson & Aamodt m. fl. spred skidglädje i Åre13.2.2019 21:11:38Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar är titelsponsor för alpina VM i Åre och har med sitt sponsorskap en målsättning att sprida skidglädje och inspirera till skidåkning. Mitt under skidfesten i Åre spreds extra mycket skidglädje då tävlingen SkiStar Invitational genomfördes i VM-arenan. I en unik parallellslalomtävling tävlade några av världens mest kända skidlegendarer. Tävlingen arrangerades genom ett unikt samarbete med Thomas Fogdös stiftelse Active Life Foundation och Right to Play.

En vecka kvar tills invigningen av alpina VM i Åre 2019 - Information om SkiStars Press Service28.1.2019 16:10:13Pressinbjudan

Nedräkningen har startat på allvar och snart dras världens fokus mot Åre och Sverige för alpina VM 2019. SkiStar är stolt presenting partner för det prestigefyllda världsmästerskapet som för tredje gången går av stapeln i Åre. Skidvärlden blickar mot SkiStars internationellt kända Åre i Sverige från 4 till 17 februari, då FIS World Ski Championships pågår i denna lilla världskända by som blir till ett alpint nav med 600 tv-timmar planerade för 700 miljoner tittare världen över. I mitten av National Arenan på officiella mediecentret har SkiStar en press service disk.

10 days until the Alpine World Championship in Åre - Information about SkiStar´s press service25.1.2019 16:07:33Pressinbjudan

THE COUNTDOWN BEGINS AS THE EYES OF THE WORLD FOCUS ON ÅRE, SWEDEN FOR THE FIS ALPINE WORLD SKI CHAMPIONSHIPS. SkiStar is the host and proud presenting partner of the prestigious FIS Alpine World Ski Championships at its flagship resort Åre. The world of skiing will turn its gaze to SkiStar’s flagship resort of Åre in Sweden from 4th – 17th February, as the FIS Alpine World Ski Championships get underway at this dynamic alpine hub, with 600 television hours scheduled for 700 million viewers. At the heart of the National Arena, SkiStar will have a press service desk at the media center.

Succé för familjeveckor mellan skolloven – ökning med 10 % fler skidskolebarn24.1.2019 06:50:00Pressmeddelande

Barnfamiljers intresse för skidresor mellan skolloven växer – antalet skidskolebarn under Valles familjeveckor ökar och intresset för att boka vårvinterveckor blir bara större. Inbokade skidskolebarn är just nu 10 %* fler än under föregående års familjeveckor med Valle. Förra året testades även Valles vårvinterveckor med gratis skidskola och skidhyra till förskolebarn och det blev populärt. Nu 2019 finns flera veckor att välja bland i mars-april.

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18:59Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.