Snö och skidfest med Sveriges artistelit lockar gäster till Åre - ökning med 22 %

RIX FM gör sitt årliga och mycket populära besök i Åre 22 – 25 mars och just nu ser det ut att bli rekordstort antal besökare. SkiStars bokning i Åre är upp 22 %* just nu och än bokas det för fullt. En skidfest med livesändningar, skidtävlingar, after ski och uppträdanden av Sveriges mest populära artister som Darin, Molly Sandén, Idolvinnaren Chris Kläfford och Joakim Lundell feat Arrhult.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

- Med så här rekordfina skid- och snöförhållanden är det inte konstigt att vi redan nu ser en ökning och trycket på att boka fortsätter. Åre är för många ett välkänt skid- och nöjesmecka och vårt samarbete med RIX FM stärker det, säger Björn Broström, SkiStar Åre.

Programledarna Roger Nordin, Laila Bagge, Sebastian Widman, Lotta Möller, Niclas Wahlgren, Nina Börstad och Johannes Johansson kommer finnas på plats när RIX FM sänder live från Åre. De kommande veckorna kommer RIX FM tävla ut vinnarpaket som inkluderar boende, skidutrustning och SkiPass. Hela 180 vinnare koras i tävlingen. RIX FM har även med sig några utvalda svenska och internationella artister som står för underhållningen. Idolvinnaren Chris Kläfford, Darin, Margaret, Joakim Lundell feat Arrhult och Molly Sandén är klara.

- I 20 år har RIX FM i Fjällen varit ett kärt inslag hos våra lyssnare. För tredje året i rad tar vi med oss 180 st vinnare som kommer få en fantastisk upplevelse i Åre, säger Anders Sjöland, Marketing Director Radio - MTG Sverige.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Anders Sjöland, MTG Sverige, 073-699 2042

*SkiStar AB:s bokningsstatistik, procentuell ökning i objektsnätter årets Rix FM vecka 12 jämfört med föregående års Rix FM vecka 13.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.