Snö och skidfest med Sveriges artistelit lockar gäster till Åre - ökning med 22 %

RIX FM gör sitt årliga och mycket populära besök i Åre 22 – 25 mars och just nu ser det ut att bli rekordstort antal besökare. SkiStars bokning i Åre är upp 22 %* just nu och än bokas det för fullt. En skidfest med livesändningar, skidtävlingar, after ski och uppträdanden av Sveriges mest populära artister som Darin, Molly Sandén, Idolvinnaren Chris Kläfford och Joakim Lundell feat Arrhult.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

- Med så här rekordfina skid- och snöförhållanden är det inte konstigt att vi redan nu ser en ökning och trycket på att boka fortsätter. Åre är för många ett välkänt skid- och nöjesmecka och vårt samarbete med RIX FM stärker det, säger Björn Broström, SkiStar Åre.

Programledarna Roger Nordin, Laila Bagge, Sebastian Widman, Lotta Möller, Niclas Wahlgren, Nina Börstad och Johannes Johansson kommer finnas på plats när RIX FM sänder live från Åre. De kommande veckorna kommer RIX FM tävla ut vinnarpaket som inkluderar boende, skidutrustning och SkiPass. Hela 180 vinnare koras i tävlingen. RIX FM har även med sig några utvalda svenska och internationella artister som står för underhållningen. Idolvinnaren Chris Kläfford, Darin, Margaret, Joakim Lundell feat Arrhult och Molly Sandén är klara.

- I 20 år har RIX FM i Fjällen varit ett kärt inslag hos våra lyssnare. För tredje året i rad tar vi med oss 180 st vinnare som kommer få en fantastisk upplevelse i Åre, säger Anders Sjöland, Marketing Director Radio - MTG Sverige.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Anders Sjöland, MTG Sverige, 073-699 2042

*SkiStar AB:s bokningsstatistik, procentuell ökning i objektsnätter årets Rix FM vecka 12 jämfört med föregående års Rix FM vecka 13.

Det har snöat rejält i Åre och mer snö väntas. Foto: SkiStar

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.

Attraktiv arbetsgivare för unga5.9.2018 09:00Pressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i fjällvärlden trots stark arbetsmarknad och mindre årskullar. Reseföretaget SkiStar får varje år in tusentals nya ansökningar till sina Skandinaviska skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. I år sökte nära 3 000 personer under ansökningsperioden 1 augusti till 1 september. I likhet med tidigare år är de flesta sökande under 26 år. Åre, arrangör för alpina VM 2019, är mest populär av SkiStars skidorter.

En fantastisk vintersäsong bakom ökade intäkter och rekordresultat för niomånadersperioden20.6.2018 07:51Pressmeddelande

- Med vintern bakom oss kan vi än en gång presentera det bästa niomånadersresultatet i SkiStars historia. När vi summerar säsongen har vi på alla våra destinationer kunnat erbjuda våra gäster en fantastisk skidåkning från uppstart i december fram till säsongsslut, säger SkiStars VD Mats Årjes. VD Mats Årjes fortsätter; Antalet skiddagar, där en skiddag motsvarar en dags skidåkning med ett SkiPass, uppgår till 5,8 miljoner vilket är över 7 procent bättre än föregående år. Den ökade gästvolymen är huvudanledningen till det förbättrade resultatet. Inte bara våra lovperioder utan även fokusområden som Valles Vinterveckor i januari samt konferensverksamheten SkiStar Business visar fortsatt tillväxt. Reavinsterna från våra exploateringsprojekt är 21 MSEK lägre än föregående år men ska ses i ljuset av att affärerna är relativt oregelbundna i tid. Vi ser ingen avmattning i intresset från företag och privatpersoner att investera i boenden på destinationer där vi är verksamma. Bokade objektsdygn

SkiStars framgångsrika barnkoncept flyttar in på Holiday Club i Åre31.5.2018 09:00Pressmeddelande

Skidreseföretagets barnkoncept med Snögubben Valle har charmat många barn och föräldrar runt om på SkiStars skidorter sedan 2013. Snart flyttar Valle in på familjeanläggningen Holiday Club i Åre som med det stärker och utvecklar sitt utbud till barnfamiljer. - Vi är väldigt glada att kunna samarbeta med SkiStars barnkoncept och genom det stoltsera med högkvalitativa upplevelser för våra familjegäster. Valle står för en aktiv livsstil och en sund värdegrund kopplat till mat vilket passar oss perfekt, säger Pernilla Gravenfors VD på Holiday Club i Åre. Barnkonceptet smygstartar redan nu i sommar under Holiday Clubs familjeveckor. Lagom till höstlovet växlas aktivitetsutbudet upp med Valle. Med start vintern 18/19 finns ett anpassat aktivitetsprogram med Valle samt Valles barnbuffé och menyer som inspirerar barn till att äta varierat och hälsosamt. Ett tacksamt koncept för föräldrar som slipper tjata på sina barn under semestern. - Det passar oss oerhört bra med Holiday Club som samarbets