Socialdemokraterna håller två tankar i huvudet samtidigt i ny valfilm

Idag släpps Socialdemokraternas nya valfilm. Under parollen ”Ett starkare samhälle, Ett tryggare Sverige” vill partiet peka på behovet av ”både och” i politiken. Filmen lyfter till bland annat behoven av hårdare tag mot brott, men också bättre insatser mot brottens orsaker, satsningar på fler lärare och stopp för vinstjakten i välfärden.

- Verkligheten framställs allt oftare i termer av svart och vitt. I vår nya valfilm vill vi visa att du måste hålla två tankar i huvudet samtidigt för att skapa riktigt bra politik som förändrar på djupet försäger Helena Salomonson, kommunikationschef för Socialdemokraterna.

Med investeringar i välfärden och det gemensamma, framför skattesänkningar för dem som har allra mest, bygger vi ett tryggare Sverige, menar Helena.

- Valfilmen beskriver det ”både och” som behövs för att verkligen lösa samhällsproblemen. Det är precis den sortens smarta reformarbete som byggt Sverige starkt och som varit framgångsrikt för socialdemokratin i över hundra år avslutar Helena.

Den nya valfilmen har tagits fram och producerats in-house av Socialdemokraterna.

Filmen finns att se på www.socialdemokraterna.se

Martin Rynoson, pressekreterare för Socialdemokraterna

tel: +46 725 315 526