Socialdemokraterna i höstkampanj om trygghetssatsningar

Reformer för ett tryggare Sverige – så heter Socialdemokraternas nya nationella kampanj som startar idag. Kampanjen handlar om de nya nationella budgetsatsningarna med mer pengar till barnfamiljer och pensionärer och en starkare välfärd med fler poliser, sjuksköterskor och lärare.

– Vi tar människors oro på allvar. Välfärden, integrationen och säkerheten på gator och torg ska stärkas. Nu ska jag och hela partiet ut och tala med människor, om de reformer för ökad trygghet som nyligen presenterats. Om ett år är det val och det står mellan fler poliser, lärare och sjuksköterskor eller fler skattesänkningar. Det är dags att redan nu dra igång valrörelsen och engagerar fler för ett Sverige som fortsatt håller ihop, säger Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad.

Kampanjen pågår i partidistrikt över hela landet mellan 2-15 oktober. Kampanjen är en samtalskampanj där det ingår bland annat dörrknackning. Förutom partisekreterare Lena Rådström Baastad, kommer även bland andra riksdagens gruppledare, Anders Ygeman, och flera av statsråden, däribland Magdalena Andersson, Anna Ekström och Morgan Johansson, att delta.

Presskontakt:

Jonatan Hermansson, 072 556 52 85