Socialdemokraterna i höstkampanj om trygghetssatsningar

Reformer för ett tryggare Sverige – så heter Socialdemokraternas nya nationella kampanj som startar idag. Kampanjen handlar om de nya nationella budgetsatsningarna med mer pengar till barnfamiljer och pensionärer och en starkare välfärd med fler poliser, sjuksköterskor och lärare.

– Vi tar människors oro på allvar. Välfärden, integrationen och säkerheten på gator och torg ska stärkas. Nu ska jag och hela partiet ut och tala med människor, om de reformer för ökad trygghet som nyligen presenterats. Om ett år är det val och det står mellan fler poliser, lärare och sjuksköterskor eller fler skattesänkningar. Det är dags att redan nu dra igång valrörelsen och engagerar fler för ett Sverige som fortsatt håller ihop, säger Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad.

Kampanjen pågår i partidistrikt över hela landet mellan 2-15 oktober. Kampanjen är en samtalskampanj där det ingår bland annat dörrknackning. Förutom partisekreterare Lena Rådström Baastad, kommer även bland andra riksdagens gruppledare, Anders Ygeman, och flera av statsråden, däribland Magdalena Andersson, Anna Ekström och Morgan Johansson, att delta.

Presskontakt:

Jonatan Hermansson, 072 556 52 85

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm