SocialdemokraternaSocialdemokraterna

Socialdemokraterna presenterar valmanifest

Imorgon, onsdag den 15 maj kl. 11.00, presenterar Socialdemokraterna sitt valmanifest inför valet till Europaparlamentet den 26 maj.

Medverkar vid pressträffen gör partiordförande Stefan Löfven samt toppkandidaterna Heléne Fritzon, Johan Danielsson och Jytte Guteland.

Tid: Onsdag 15 maj kl 11:00.

Plats: Sveavägen 68, Stockholm

Presslegitimation krävs.

Kontakt:

Johanna Kvist, pressekreterare Socialdemokraterna

Skolan viktigt vaccin mot kriminalitet4.2.2020 14:52:25 CETPressmeddelande

Svenska folket ser kopplingen mellan misslyckanden i skolan och risk för kriminalitet. En ökad utslagning och segregation skapar otrygghet. Om barn och unga inte lyckas i skolan ökar riskerna att hamna snett. Lika hårda som vi ska vara mot brotten ska vi vara mot brottens orsaker. Då räcker det inte att göra som det högerkonservativa blocket med Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna, som gärna ställer upp på regeringens förslag om skärpta straff men som samtidigt rycker undan långsiktiga satsningar på utsatta områden. Socialdemokraterna driver en politik som lägger hela pusslet för ett starkt och tryggt samhälle.