Socialdemokraterna slutspurtar på Botkyrkadagen

Med en vecka kvar till valdagen inleder statsminister Stefan Löfven slutspurten med att tala på Botkyrkadagen i Hågelbyparken. Under dagen blir det även tal av partisekreterare Lena Rådström Baastad, utrikesminister Margot Wallström, finansminister Magdalena Andersson och försvarsminister Peter Hultqvist.

Från scenen bjuds det på musikunderhållning och i parken finns det möjlighet att prova på cricket, maskerad, ansiktsmålning, ponnyridning och workshops.

Program söndag 2 september:

11.00   Statsministern anländer till Hågelbyparken i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven. Fototillfälle för media.

11.30    Tid för media med statsministern.

13.00   Scenarrangemanget startar, statsminister talar ca kl 13.15. Efter statsministerns tal blir det tal av partisekreteraren och vallokomotiven.

Presskontakt:

Ingela Nilsson, 072-551 41 16, pressekreterare hos Stefan Löfven