Socialdemokraterna slutspurtar på Botkyrkadagen

Med en vecka kvar till valdagen inleder statsminister Stefan Löfven slutspurten med att tala på Botkyrkadagen i Hågelbyparken. Under dagen blir det även tal av partisekreterare Lena Rådström Baastad, utrikesminister Margot Wallström, finansminister Magdalena Andersson och försvarsminister Peter Hultqvist.

Från scenen bjuds det på musikunderhållning och i parken finns det möjlighet att prova på cricket, maskerad, ansiktsmålning, ponnyridning och workshops.

Program söndag 2 september:

11.00   Statsministern anländer till Hågelbyparken i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven. Fototillfälle för media.

11.30    Tid för media med statsministern.

13.00   Scenarrangemanget startar, statsminister talar ca kl 13.15. Efter statsministerns tal blir det tal av partisekreteraren och vallokomotiven.

Presskontakt:

Ingela Nilsson, 072-551 41 16, pressekreterare hos Stefan Löfven

Elin Tibell, 072-736 58 37, för frågor om arrangemanget

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm