Socialdemokraternas valkonferens 2018

Den 23- 25 februari hålls Socialdemokraternas valkonferens. Över 500 valarbetare från hela landet samlas på Quality Hotell Friends för utbildning, seminarier och valupptakt tillsammans med förtroendevalda, personal från partikansliet och externa föreläsare. Medverkar gör bland annat statsminister Stefan Löfven, partisekreterare Lena Rådström Baastad och ett flertal statsråd.

Media är välkomna till partiordförande Stefan Löfvens tal den 24 februari samt till den stora dörrknackningen som anordnas i olika områden i och runt om Stockholm från kl. 16 samma dag.

De redaktioner som vill följa med någon av de ledande företrädarna under dörrknackningen kan gå direkt via dennes ordinarie presskontakt.

Pressackreditering med namn görs senast den 23/2 kl 12:00 till viktoria.hjulstrom@socialdemokraterna.se. Medtag presslegitimation.

Tid för media: Lördag 24/2 kl 10:00 – 12:30. Partiordförande Stefan Löfven talar mellan 10:30 och 11:15.

Kontakt: Viktoria Hjulström, pressekreterare, 0705-66 51 81

Sveriges största dörrknackningsinsats 2018

Område - ledande företrädare:

• Kungsholmen - Magdalena Andersson
  • Bromma - Anna Ekström
  • Bromsten - Ibrahim Baylan
  • Rinkeby - Ylva Johansson
  • Solna - Mikael Damberg
  • Järfälla - Helene Hellmark Knutsson
  • Sundbyberg - Lena Rådström Baastad
  • Sollentuna - Annika Strandhäll
  • Upplands Väsby - Anders Ygeman

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna lovar stärkt eftervård vid förlossning2.6.2018 13:30Pressmeddelande

Alla kvinnor ska få god vård efter förlossningen, oavsett var man bor eller vem man är. Det är en grundläggande trygghetsfråga. Eftervården efter en förlossning ska stärkas, genom nationell likvärdighet och förstärkta resurser till landstingen. Socialdemokraterna vill investera 100 miljoner kronor för en eftervård som upptäcker och behandlar förlossningsskador eller förlossningsrelaterade besvär. Det är en del av det största trygghetsprogrammet i modern tid som socialdemokraterna går till val på.