Socialstyrelsen – uppdraget, omvärlden och försäkringsmedicin

Den 30 mars arrangerar Afa Försäkring ett livesänt webbinarium med gäster från Socialstyrelsen, vilka talar om rollen som kunskapsmyndighet, digital utveckling och Socialstyrelsens stöd inom försäkringsmedicin.

Anders Fejer och Anders Dahlqvist, Socialstyrelsen, talar på Afa Försäkrings webbinarium den 30 mars.

Anders Fejer och Anders Dahlqvist från Socialstyrelsen berättar om Socialstyrelsens uppdrag som kunskapsmyndighet för hälso- och sjukvården. De presenterar myndighetens samarbete med andra organisationer, vägen mot e-hälsa och digital Kunskapsstyrning.

Under seminariet berättar de även om Socialstyrelsens stöd inom försäkringsmedicin och sjukskrivning samt den utveckling av stödet som pågår.

I slutet av webbinariet kommer det att finnas tid för publikfrågor som ställs via det digitala frågeverktyget Menti.

Medverkande:
Anders Fejer, enhetschef inom kunskapsstyrning och vägledning för hälsa och sjukvård, Socialstyrelsen
Anders Dahlqvist, samordnare försäkringsmedicin, Socialstyrelsen

Moderator: Annika Krook, verksamhetschef försäkringsmedicinska bedömningar, Afa Försäkring

Datum och tid: onsdag 30 mars kl. 9.00–10.00.

Media hälsas välkomna att delta i webbinariet

Anmäl dig via Afa Försäkrings webbplats senast måndag 28 mars.
En länk till webbinariet kommer att skickas till dig som är anmäld.

Välkommen!

Press- och mediefrågor hänvisas till Linda Harling, presskommunikatör Afa Försäkring: linda.harling@afaforsakring.se, 0730-96 35 12

Allmänna frågor om webbinariet hänvisas till: afaseminarier@afaforsakring.se