Södertäljeföretagare vinner bragdpris från Svensk Franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av den rikstäckande Svensk Franchise. - Vi är stolta och hedrade över priset. Vi är ett starkt lag, och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Karin Lindvall, som tillsammans med Kristin Bladh Ström driver Veteranpoolen Södertälje.

Veteranpoolen har ställt sin verksamhet för att fokusera på säkra utomhusuppdrag, som inte kräver några nära sociala kontakter.

- Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare i Södertälje har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomitjänster till truckförare eller fastighetsskötare, säger Karin Lindvall

- Hälsa och säkerhet går alltid först. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Kristin Bladh Ström.

Nu sätter Karin & Kristin sina förhoppningar till en bra vår, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

- Vi har fortfarande många medarbetare som är friska, utanför riskgrupp och som nu väntar på att få klippa gräs och häckar, bygga altaner eller måla fasader. Det är dags att utföra en bragd till – och ta oss igenom den här krisen tillsammans.

Kristin Bladh Ström
Karin Lindvall

Faktaruta 1, årets franchisebragd:

Årets franchisebragd delas ut av intresseorganisationen Svensk Franchise, och ”tilldelas en person, företag eller organisation som bidragit till att utveckla franchise i Sverige eller utomlands. Juryn värderar insatser för franchising som har givit eko i samhället och som inneburit en beundransvärd expansion eller förändring under året.”

Faktaruta 2, om Veteranpoolen:

Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Tack vare en framgångsrik affärsmodell och stark organisation har vi en tillväxt på över 40 % och omsätter idag 311 MKR. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.