Moderata UngdomsförbundetModerata Ungdomsförbundet

Som enda ungdomsförbund presenterar MUF sin skuggbudget

Moderata ungdomsförbundet vill skära bort mer än en femtedel av statens budget. Bland förslagen märks avskaffat ränte­avdrag, behovsprövat barn­bidrag och slopande av studiebidraget. Förslagen presenteras inför partiets stämma där Muf tar strid med partiledningen för att ta bort värnskatten och samtidigt sänka reavinstskatten och bolagsskatten.
Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet

Fyra dagar efter moderpartiets skuggbudget, som kom i torsdags, presenterar Muf i dag, måndag, ett eget budgetförslag – med betydligt hårdare nedskärningar och större skattesänkningar.

– Vi måste ge människor mer egenmakt, säger Muf-ordföranden Benjamin Dousa.

Läs hela intervjun hos Dagens Nyheter: https://www.dn.se/arkiv/nyheter/muf-vill-minska-statens-utgifter-med-en-femtedel/

Författare till rapporten är Karl Opdal, aktiv i Moderata Studenter i Karlstad.

Både Benjamin Dousa och Karl Opdal kommenterar gärna rapporten som kommer offentliggöras ikväll. Hör av er om ni vill se den i förhand och vill ha kommentarer!

Benjamin Dousa, förbundsordförande Moderata Ungdomsförbundet
Karl Opdal, rapportförfattare.

Box 2080

Moderata Ungdomsförbundet är Sveriges största och viktigaste politiska ungdomsförbund med över 10 000 medlemmar. Moderata Ungdomsförbundets förbundsordförande heter Douglas Thor.