Spendrups Bryggeri AB

Sommarbål i ny spännande version – Schweppes Party Punch

Dela
Äntligen festsäsong – med studentmottagningar, nationaldagsfirande, midsommar och spontana grillkvällar och trädgårdsmingel. Många gäster innebär många drinkar. Så gör det enkelt för dig – damma av glasskålen och bjud på sommarens bästa och roligaste bål! Glöm stjärnfrukter och kiwi. Det här är bål 2.0.

Bål är en klassisk välkomstdryck som passar perfekt när du får många gäster. Bålen kan varieras i det oändliga efter säsong, tycke och smak. Att få till en riktigt god bål är lite av en konst. Många tänker på mousserande vin, stjärnfrukt och kiwi när de hör ordet bål. Det vill vi utmana. Med en bål som tar klivet från 80-talet till idag.  

Så ta fram den stora glasskålen och bjud dina gäster på sommarens bästa bål. Det här är en bål som tål att tittas på. Har du en glasbehållare med tappkran och lock kan det vara ett hett tips, om du inte vill dela med dig till (bål)getingarna.

Även om smaken är viktigast – så dricker vi ofta ”med ögonen”. Färska ingredienser är därför ett måste för den bästa smakupplevelsen – samtidigt som det gör drinken vacker att servera.

Schweppes Party Punch

Ingredienser (24 personer)

  • 1 l gin
  • 1 l söt vermouth
  • 2,5 dl fläderlikör
  • 2,5 dl persikolikör
  • 7 dl citronsirap
  • 5 dl äppeljuice
  • 9,5 dl kall Schweppes Indian Tonic
  • 5 dl kolsyrat vatten
  • 1 grönt äpple och 2 persikor i klyftor, 6 långa och tunna gurkstrimlor och 0,5 dl rivna myntablad som garnering
  • Is

Gör så här:

Häll gin, vermouth, fläder- och persikolikör, citronsirap och äppeljuice i en stor bålskål. Ställ in i kylskåp i cirka 4 timmar. Blanda försiktigt i Schweppes Indian Tonic och kolsyrat vatten. Addera is och garnera med äpplen, persikor, gurka och myntablad.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri

070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se  

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri

070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling  

073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com 

Nyckelord

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye