Sommarbål i ny spännande version – Schweppes Party Punch

Äntligen festsäsong – med studentmottagningar, nationaldagsfirande, midsommar och spontana grillkvällar och trädgårdsmingel. Många gäster innebär många drinkar. Så gör det enkelt för dig – damma av glasskålen och bjud på sommarens bästa och roligaste bål! Glöm stjärnfrukter och kiwi. Det här är bål 2.0.

Bål är en klassisk välkomstdryck som passar perfekt när du får många gäster. Bålen kan varieras i det oändliga efter säsong, tycke och smak. Att få till en riktigt god bål är lite av en konst. Många tänker på mousserande vin, stjärnfrukt och kiwi när de hör ordet bål. Det vill vi utmana. Med en bål som tar klivet från 80-talet till idag.

Så ta fram den stora glasskålen och bjud dina gäster på sommarens bästa bål. Det här är en bål som tål att tittas på. Har du en glasbehållare med tappkran och lock kan det vara ett hett tips, om du inte vill dela med dig till (bål)getingarna.

Även om smaken är viktigast – så dricker vi ofta ”med ögonen”. Färska ingredienser är därför ett måste för den bästa smakupplevelsen – samtidigt som det gör drinken vacker att servera.

Schweppes Party Punch

Ingredienser (24 personer)

• 1 l gin
  • 1 l söt vermouth
  • 2,5 dl fläderlikör
  • 2,5 dl persikolikör
  • 7 dl citronsirap
  • 5 dl äppeljuice
  • 9,5 dl kall Schweppes Indian Tonic
  • 5 dl kolsyrat vatten
  • 1 grönt äpple och 2 persikor i klyftor, 6 långa och tunna gurkstrimlor och 0,5 dl rivna myntablad som garnering
  • Is

Gör så här:

Häll gin, vermouth, fläder- och persikolikör, citronsirap och äppeljuice i en stor bålskål. Ställ in i kylskåp i cirka 4 timmar. Blanda försiktigt i Schweppes Indian Tonic och kolsyrat vatten. Addera is och garnera med äpplen, persikor, gurka och myntablad.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri

070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri

070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling

073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.

Nu korar vi Sveriges Bästa Gin & Tonic!6.4.2017 10:30Pressmeddelande

Söndagen den 9 april är det internationella GT-dagen. Det firar Schweppes med att öppna anmälan till tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic. GT är en älskad klassiker som kan varieras i det oändliga. Frågan är vem som gör den bästa. För tredje året i rad anordnar Schweppes tävlingen tillsammans med Nöjesguiden. Nytt för i år är att bartenders och amatörer tävlar sinsemellan. Finalen går av stapeln den 26 augusti på Gamla Riksarkivet i Stockholm.