Sommarbål i ny spännande version – Schweppes Party Punch

Äntligen festsäsong – med studentmottagningar, nationaldagsfirande, midsommar och spontana grillkvällar och trädgårdsmingel. Många gäster innebär många drinkar. Så gör det enkelt för dig – damma av glasskålen och bjud på sommarens bästa och roligaste bål! Glöm stjärnfrukter och kiwi. Det här är bål 2.0.

Bål är en klassisk välkomstdryck som passar perfekt när du får många gäster. Bålen kan varieras i det oändliga efter säsong, tycke och smak. Att få till en riktigt god bål är lite av en konst. Många tänker på mousserande vin, stjärnfrukt och kiwi när de hör ordet bål. Det vill vi utmana. Med en bål som tar klivet från 80-talet till idag.

Så ta fram den stora glasskålen och bjud dina gäster på sommarens bästa bål. Det här är en bål som tål att tittas på. Har du en glasbehållare med tappkran och lock kan det vara ett hett tips, om du inte vill dela med dig till (bål)getingarna.

Även om smaken är viktigast – så dricker vi ofta ”med ögonen”. Färska ingredienser är därför ett måste för den bästa smakupplevelsen – samtidigt som det gör drinken vacker att servera.

Schweppes Party Punch

Ingredienser (24 personer)

• 1 l gin
  • 1 l söt vermouth
  • 2,5 dl fläderlikör
  • 2,5 dl persikolikör
  • 7 dl citronsirap
  • 5 dl äppeljuice
  • 9,5 dl kall Schweppes Indian Tonic
  • 5 dl kolsyrat vatten
  • 1 grönt äpple och 2 persikor i klyftor, 6 långa och tunna gurkstrimlor och 0,5 dl rivna myntablad som garnering
  • Is

Gör så här:

Häll gin, vermouth, fläder- och persikolikör, citronsirap och äppeljuice i en stor bålskål. Ställ in i kylskåp i cirka 4 timmar. Blanda försiktigt i Schweppes Indian Tonic och kolsyrat vatten. Addera is och garnera med äpplen, persikor, gurka och myntablad.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri

070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri

070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling

073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.