Sommarbål i ny spännande version – Schweppes Party Punch

Äntligen festsäsong – med studentmottagningar, nationaldagsfirande, midsommar och spontana grillkvällar och trädgårdsmingel. Många gäster innebär många drinkar. Så gör det enkelt för dig – damma av glasskålen och bjud på sommarens bästa och roligaste bål! Glöm stjärnfrukter och kiwi. Det här är bål 2.0.

Bål är en klassisk välkomstdryck som passar perfekt när du får många gäster. Bålen kan varieras i det oändliga efter säsong, tycke och smak. Att få till en riktigt god bål är lite av en konst. Många tänker på mousserande vin, stjärnfrukt och kiwi när de hör ordet bål. Det vill vi utmana. Med en bål som tar klivet från 80-talet till idag.

Så ta fram den stora glasskålen och bjud dina gäster på sommarens bästa bål. Det här är en bål som tål att tittas på. Har du en glasbehållare med tappkran och lock kan det vara ett hett tips, om du inte vill dela med dig till (bål)getingarna.

Även om smaken är viktigast – så dricker vi ofta ”med ögonen”. Färska ingredienser är därför ett måste för den bästa smakupplevelsen – samtidigt som det gör drinken vacker att servera.

Schweppes Party Punch

Ingredienser (24 personer)

• 1 l gin
  • 1 l söt vermouth
  • 2,5 dl fläderlikör
  • 2,5 dl persikolikör
  • 7 dl citronsirap
  • 5 dl äppeljuice
  • 9,5 dl kall Schweppes Indian Tonic
  • 5 dl kolsyrat vatten
  • 1 grönt äpple och 2 persikor i klyftor, 6 långa och tunna gurkstrimlor och 0,5 dl rivna myntablad som garnering
  • Is

Gör så här:

Häll gin, vermouth, fläder- och persikolikör, citronsirap och äppeljuice i en stor bålskål. Ställ in i kylskåp i cirka 4 timmar. Blanda försiktigt i Schweppes Indian Tonic och kolsyrat vatten. Addera is och garnera med äpplen, persikor, gurka och myntablad.

För mer information, högupplösta bilder och produktprov, vänligen kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups Bryggeri

070-895 25 67,  rose-marie.hertzman@spendrups.se

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups Bryggeri

070-202 92 17, anna-stina.hallberg@spendrups.se

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling

073-553 72 82, emma.l@kellyandpling.com

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.