Sommaren är här! Rebecka och Charlie inleder Skansens konsertsäsong den 27 maj

22.5.2017 08:00 | Stiftelsen Skansen

Nu är sommaren äntligen här, och ett säkert tecken är att Rebecka Karlsson och Charlie Grönvall startar sin sommarturné på Skansen den 27 maj. Klockan 14 kör de igång på Sollidenscenen och inviger den officiellt för sommarsäsongen som bjuder på allsång, Körklang, jazzkvällar, Barnens allsång, Laleh, Per Gessle och Kungliga filharmonikerna för att nämna några hållpunkter.

Rebecka och Charlie.

Det är första gången som två Idol-medaljörer går ihop för en turné av denna kaliber. Rebecka Karlsson, som tog silver, och Charlie Grönvall, som kom trea, har lagt starten på Sollidenscenen den 27 maj. Evenemanget blir Skansens stora showpremiär i sommar, sen intar Sanna Nielsen och Allsången scenen tätt följt av Körklang, jazzkvällar, Barnens allsång, Laleh, Per Gessle, Kungliga filharmonikerna, Evert Taube och Jenny&Jussi.

Redan 2014 tävlade Charlie Grönvall i Melodifestivalen med sitt dåvarande band Little Great Things. Under förra året medverkade hans nya band Bracelet i Danmarks motsvarighet Melodi Grand Prix och gruppen släppte även musik i Sydkorea.

Rebecka Karlsson kom direkt från plugget till Idol och bor fortfarande i Helsingborg, där hon ser fram emot sommarjobbet som heltidsartist. Men redan som åttaåring tävlade hon i TV4 Talang. Fem år senare, 2014 deltog hon i Talang igen men i den finalen fick hon ge sig mot den slutlige vinnaren Jon Henrik Fjällgren.

Rebecka och Charlie uppträder med eget liveband och kommer bjuda på många låtar från Idolveckorna, tolkningar av internationella superhits men även nyskrivet låt-material.

Rebecka och Charlie.

08-442 81 97http://www.skansen.se/sv

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.