Sommarens populäraste kryssningar hos Ving

Att åka ut på en kryssning var fram tills för några år sedan ganska få förunnat. I takt med att kryssningsfartygen blir fler har priserna sjunkit och numera är kryssning ett alternativ till de klassiska semesterformerna. Hos Ving är det främst en kryssning i västra Medelhavet som lockar och allra helst vill man bo i en balkonghytt ombord på ett stort fartyg.

Symphony of the Seas

Glöm alla fördomar om blåhåriga tanter och skyhöga priser. Numera är det barnfamiljer, unga par och äventyrssökande resenärer ombord på de stora fartygen. Symphony of the Seas som har sin jungfrutur i april 2018 kommer att bli världens största fartyg och även ett av de mest högteknologiska.

- Symphony of the Seas är ett av de populäraste fartygen i Vings utbud till sommaren och jag är inte förvånad. Där finns vattenland, rutschbana, klätterväggar, linbana, surfsimulator. Högklassig underhållning och fantastisk mat. Kryssningsindustrin har verkligen tagit upplevelserna ombord till en helt ny nivå, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Vings erbjuder kryssningar i Medelhavet, Karibien, Indiska Oceanen, Persiska viken, Hawaii och i norra Europa. Under sommaren är det västra Medelhavet som lockar allra flest och då en kryssning som avgår från Barcelona. Den vanligaste rutten är Barcelona – Palma – Marseille – La Spezia – Rom – Neapel – Barcelona.

- Precis som på våra hotell är det de finaste rummen som går först. Balkonghytt är allra populärast och det beställer närmare 60 procent av våra kryssningsresenärer. Rutten i västra Medelhavet är underbar. Tänk att under samma resa få uppleva La Sagrada Familia, Florens, Pisa, Colosseum och Pompeji, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – Barcelona. Övernattning på hotell Petit Palace Museum en natt och sedan en veckas kryssning med Symphony of the Seas. Avresa 6 april 2018. Pris 14 309: -/person inklusive helpension, boende i balkonghytt mot havet samt aktiviteter och underhållning enligt program.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se