Sommarens populäraste kryssningar hos Ving

Att åka ut på en kryssning var fram tills för några år sedan ganska få förunnat. I takt med att kryssningsfartygen blir fler har priserna sjunkit och numera är kryssning ett alternativ till de klassiska semesterformerna. Hos Ving är det främst en kryssning i västra Medelhavet som lockar och allra helst vill man bo i en balkonghytt ombord på ett stort fartyg.

Symphony of the Seas

Glöm alla fördomar om blåhåriga tanter och skyhöga priser. Numera är det barnfamiljer, unga par och äventyrssökande resenärer ombord på de stora fartygen. Symphony of the Seas som har sin jungfrutur i april 2018 kommer att bli världens största fartyg och även ett av de mest högteknologiska.

- Symphony of the Seas är ett av de populäraste fartygen i Vings utbud till sommaren och jag är inte förvånad. Där finns vattenland, rutschbana, klätterväggar, linbana, surfsimulator. Högklassig underhållning och fantastisk mat. Kryssningsindustrin har verkligen tagit upplevelserna ombord till en helt ny nivå, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Vings erbjuder kryssningar i Medelhavet, Karibien, Indiska Oceanen, Persiska viken, Hawaii och i norra Europa. Under sommaren är det västra Medelhavet som lockar allra flest och då en kryssning som avgår från Barcelona. Den vanligaste rutten är Barcelona – Palma – Marseille – La Spezia – Rom – Neapel – Barcelona.

- Precis som på våra hotell är det de finaste rummen som går först. Balkonghytt är allra populärast och det beställer närmare 60 procent av våra kryssningsresenärer. Rutten i västra Medelhavet är underbar. Tänk att under samma resa få uppleva La Sagrada Familia, Florens, Pisa, Colosseum och Pompeji, säger Anna Hagberg, tf. informationschef på Ving.

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – Barcelona. Övernattning på hotell Petit Palace Museum en natt och sedan en veckas kryssning med Symphony of the Seas. Avresa 6 april 2018. Pris 14 309: -/person inklusive helpension, boende i balkonghytt mot havet samt aktiviteter och underhållning enligt program.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.