Sommarkonserter i Seglora kyrka

Under sommaren fylls Seglora kyrka av skön sång och musik flera torsdagar och söndagar. Först ut är en romanskonsert med sopranen Agnes Auer och pianisten Bernard Greter.

Altare i Seglora kyrka

Sofia Ullman, sång och piano
Hasse Larsson, kontrabas

Söndag 24 juli kl. 15-15:45 - Beata Bermuda
Folkmusikerna Linnea Aall Campbell, Hanna Andersson och Samantha Ohlanders kommer till Skansen med ett härligt program där de växlar mellan traditionell folkmusik med deras egenkomponerade indiepop/folk. Aktuella texter och medryckande melodier. Lyssnaren ges möjlighet till eftertanke kring livets viktiga frågor, som medmänsklighet och allas lika rätt till att leva och älska i välden. Beata Bermudas musik byggs upp av tre fioler och tre röster som tillsammans bildar en magisk klangvärld.

Söndag 31 juli kl. 15-15:45 - Treitlerkvartetten
Oscar Treitler, violin
Caroline W Treitler, violin
Jonna Inge, viola
Emma Beskow, cello

Altare i Seglora kyrka

Barnens scensommar5.6.2018 07:00Pressmeddelande

Scenerna på Skansen är inte bara för vuxna, barnens program tar också plats bland jazzkvällar, livekonserter och allsång på Skansen. I sommar inleds barnens scensommar med Peter och vargen i Radiosymfonikernas tolkning den 16 juni, Babblarna - första musikalen ges 17 juni och 26 augusti och Barnens allsång startar söndag 1 juli på Sollidenscenen. Lill-Skansenteatern ger fyra föreställningar per dag på Lill-Skansens lilla amfiteater och barn visar sång- och danslekar på Tingsvallenscenen på söndagar.

Nya regler för presslegitimation och besök på Skansen från 1 juni 201831.5.2018 11:51Pressmeddelande

Från 1 juni 2018 gäller nya regler för alla som arbetar inom press och media. Enbart presslegitimation gäller inte på Skansen vid uppdrag, och inte heller för att besöka Skansen privat. För att vi ska kunna ge bästa möjliga service, och tillgång till den eller de som en reporter/fotograf behöver ha kontakt med, krävs att man bokar in sitt besök i förväg. Kontakta oss så hjälper vi till!