Sommartal och pressträff med Stefan Löfven

Söndagen den 18 augusti kl 14.30 sommartalar partiordförande och statsminister Stefan Löfven i anrika Björneborgs folkpark, i värmländska Kristinehamns kommun. Innan talet, kl 12.45, anordnas en pressträff.

Pressträff med Stefan Löfven:

Tid:
Söndag 18 augusti 2019 kl 12.45

Plats: Björneborgs Folkets Hus och Park, Degerforsvägen 6, Kristinehamn

Stefan Löfvens sommartal:

Tid:
Söndag 18 augusti 2019 kl 14.30

Plats: Björneborgs Folkpark, Parkplan, Kristinehamn

Socialdemokraternas pressjour
E-post: press@socialdemokraterna.se

Presskontakt på plats
Martin Rynosson
E-post: martin.rynosson@socialdemokraterna.se

2020 års Anna Lindh pris går till den pakistanska människorättsjuristen Mary James Gill24.8.2020 10:46:01 CESTPressmeddelande

Anna Lindhs minnesfond vill i år uppmärksamma en eldsjäl som arbetar för att stärka arbetsvillkoren för sanitetsarbetare och andra marginaliserade grupper. Årets Anna Lindh pris går till människorättsjuristen Mary James Gill som genom sitt outtröttliga arbete har bidragit till ökad säkerhet och värdighet för latrintömmare och andra sanitetsarbetare i Pakistan.