Somriga nyheter från KESO® Cottage Cheese

Nu lanseras två efterlängtade tillskott från KESO® Cottage Cheese – KESO® Blåbär och KESO® Laktosfri vanilj. Njut av de goda nyheterna till frukost, lunch eller mittemellan, som de är eller tillsammans med ett gott tillbehör.

Nya KESO® Blåbär har en frisk och oemotståndlig smak från nordiska blåbär. Smak och färg är naturliga och kommer från bär och juice. KESO® Laktosfri vanilj har samma goda smak som den klassiska KESO® Vanilj med en återhållsam sötma och tydlig vaniljsmak med extrakt från Bourbonvanilj.

"Våra smaksatta KESO® är hälsosamma och naturliga med låg sockerhalt – utan att kompromissa med den goda smaken. De är dessutom naturligt proteinrika med ett proteininnehåll på 12 procent samtidigt som de har en låg fetthalt på 2,9 procent", säger Magdalena Falk, Category & Brand Manager, Arla Sverige.

KESO® Blåbär och KESO® Laktosfri vanilj finns i butik nu.

KESO® är ett av Arla Foods registrerat varumärke för cottage cheese och tillverkas på Arlas mejeri i Falkenberg.

För ytterligare information, kontakta:
Magdalena Falk, Category & Brand Manager, Arla Sverige
E-mail: mafal1@arlafoods.com

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 8 900 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Arla Familjefavoriter Humlan – en ekologisk ost som gör livet lättare för pollinerare28.4.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu lanserar Arla hårdosten Humlan; ett ekologiskt tillskott i populära serien Familjefavoriter med prisvärda och milda ostar som passar hela familjen. Utöver att vara en välsmakande hårdost gör Humlan det enkelt och mer tillgängligt för fler konsumenter att välja ett ekologiskt alternativ i matbutiken. I samband med lanseringen av osten vill Arla lyfta pollinerares betydelse för biologisk mångfald samt uppmuntra konsumenter att hjälpa pollinerare med enkla tips och inspiration. Humlan finns i de flesta butiker från vecka 19.