TracTechnology

Spårbar Kyckling i Kazakstan

TracTechnology AB har erhållit en order från en av Kazakstans största producenter av kyckling, Capital Project Ltd. Affären initierades när vi tillsammans med Landsbygdsminister Sven-Erik Bucht besökte Kazakstan hösten 2016. Detta innebär att TracTechnology har kedjan för spårbarhet och ursprungsmärkning, samt att kundens produkter får en QR-kod innehållande information om produkten, ursprung och företaget, QR-koden scannas av konsument med smartphone, på samma sätt som hos våra Svenska kunder

Capital Project Ltd, som lagt ordern, ser att lösningen påskyndar deras möjlighet till att öka sin hemmamarknad men även till att möjliggöra export till länder som ställer höga krav på ursprungsmärkning, vilket exempelvis Kina gör.

I Sverige ursprungsmärker vi kött åt bl.a. HälsingeStintan och Skövde Slakteri. Hos FoodCompany används vår teknik på ”Färdiga måltider” där vi gårdsmärker huvudråvaran i måltiden när det gäller gris, nöt samt kycklingdetaljer från Kronfågel.

Det här visar att vår kunskap och teknik fungerar lika bra, oavsett var kunder och konsumenter befinner sig i världen”  Säger Stephan Pakh, Ansvarig Internationella kunder.

Om CAPITAL PROJECT LTD:

CP LTD har 1600 anställda med en årlig produktion av 300 milj. ägg, 20 000 ton kyckling samt 30 000 ha växtodling för foder.

Om oss:

TracTechnology AB (publ):
TracTechnology AB erbjuder genom MeatTrac en komplett systemlösning som möjliggör spårning och autentisering av livsmedelsprodukter i hela kedjan från ”Gård till Gaffel”. MeatTrac är patentskyddat i Sverige, Ryssland, EU samt USA.

Bengt Svenson                                               Thomas Nybladh

Ordförande                                                             VD

070-5338615                                                   070-6631777

Ordförande Bengt Svenson 070 533 86 15
VD Thomas Nybladh 070 663 17 77
sales manager international Stephan Pakh 070 559 55 66

TracTechnology
box 45063

Elektronisk spårbarhet och ursprungsmärkning av kött ända ut till konsument.

Följ TracTechnology

Abonnera på våra pressmeddelanden.