Specialpris på flyg till och från fastlandet för gotlänningar

Från och med nu kan alla gotlänningar boka flyg med BRA till och från fastlandet till ett fast pris om 595 kronor inklusive skatter och avgifter.

Priset 595 kronor per väg är billigare än biljetterna med Nextjet/Gotlandsflyg år 2011. Då kostade en biljett från 1000 kronor per person inklusive skatter och avgifter till Stockholm från Visby.

BRA säljer nu alla platser på en specifik, hel avgång om dagen i vardera riktningen mellan Gotland och Stockholm Bromma till fast pris.

BRAs Gotlandspris kommer endast att marknadsföras på Gotland och för gotlänningar, men så klart kan även andra boka flygbiljetterna. ”Först till kvarn” gäller.

Det är efter dialog med kunder och resenärer på Gotland som det under året framkommit att främst privatresenärer upplevt viss uppgång av flygpriserna.

BRA har endast ökat sina biljettpriser från Visby med drygt sju procent sedan år 2011 men vill så klart erbjuda en lösning som gör attraktiva för nästa flygresa.

Bokning kan göras från och med nu fram till den 31 mars 2019 och flyga kan man göra från och med nu fram till och med den 28 maj 2019.

Biljetter finns endast via speciallänken www.flygbra.se/gotlandspriset

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Bromma och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö. Med sina 2,2 miljoner årliga passagerare, främst affärsresenärer, har BRA en svensk marknadsandel av inrikesflyget om cirka 30 procent och 40 procent på de linjer BRA trafikerar. Enligt Svenskt KvalitetsIndex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle till sin flygresa. Som medlem av regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Köttbullarna på julbordet orsakar mer koldioxidutsläpp än en flygresa till Gotland18.12.2018 07:30Pressmeddelande

En flygresa med BRA mellan Bromma och Gotland genererar idag och utan fossilfritt biobränsle 25 kilogram CO2 per person. De som dessutom väljer biobränsle för flygresan med BRA minskar sina flygutsläpp med 70 procent. Tidningen Gotlands Allehanda har listat koldioxidutsläpp (CO2) per kilo från ett antal olika, tillverkade råvaror. Bland annat orsakar ett kilogram svenskt nötkött 26 kilogram CO2. Alltså ett kilogram mer än flygresan.