Specialpris på flyg till och från fastlandet för gotlänningar

Från och med nu kan alla gotlänningar boka flyg med BRA till och från fastlandet till ett fast pris om 595 kronor inklusive skatter och avgifter.

Priset 595 kronor per väg är billigare än biljetterna med Nextjet/Gotlandsflyg år 2011. Då kostade en biljett från 1000 kronor per person inklusive skatter och avgifter till Stockholm från Visby.

BRA säljer nu alla platser på en specifik, hel avgång om dagen i vardera riktningen mellan Gotland och Stockholm Bromma till fast pris.

BRAs Gotlandspris kommer endast att marknadsföras på Gotland och för gotlänningar, men så klart kan även andra boka flygbiljetterna. ”Först till kvarn” gäller.

Det är efter dialog med kunder och resenärer på Gotland som det under året framkommit att främst privatresenärer upplevt viss uppgång av flygpriserna.

BRA har endast ökat sina biljettpriser från Visby med drygt sju procent sedan år 2011 men vill så klart erbjuda en lösning som gör attraktiva för nästa flygresa.

Bokning kan göras från och med nu fram till den 31 mars 2019 och flyga kan man göra från och med nu fram till och med den 28 maj 2019.

Biljetter finns endast via speciallänken www.flygbra.se/gotlandspriset

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger till Berlin från Växjö och till Lyon från Göteborg. Med sina 2,2 miljoner årliga passagerare, främst affärsresenärer, har BRA en svensk marknadsandel av inrikesflyget om cirka 30 procent och 40 procent på de linjer BRA trafikerar. Enligt Svenskt KvalitetsIndex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. Från 1 april klimatkompenserar BRA för alla utsläpp som orsakas av bolaget. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle vid bokning. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj. www.flygbra.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Utsläpp av växthusgaser från inrikesflyg fortsätter minska: ned 22 % 1999-201720.3.2019 14:19:42 CETPressmeddelande

Idag lämnas fler färdplaner för fossilfrihet till regeringen genom Fossilfritt Sverige. Förra året överräckte inrikesflygbolaget BRA, med en marknadsandel om cirka 30 procent, in flygbranschens plan. Enligt Naturvårdsverkets årsstatistik av växthusgasutsläpp är trenden tydlig för inrikesflyg – de minskar stadigt. Från 1999 till 2017 är minskningen från inrikes flyg 22,3 procent. 2017 var utsläpp från inrikes flyg 553 tusen ton CO2-ekvivalenter. Som jämförelse kan inrikesflygets utsläpp, ställas jämte svensk vägtrafik som år 2017 låg på 15497 tusen ton CO2-ekvivalenter.

Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge7.3.2019 13:29:49 CETPressmeddelande

Breaking news from the Swedish regional airline Braathens Regional Airlines Automatic 100 % climate compensation for all booked flights as from 1st of April 2019 – at no extra charge Only a year ago, the Swedish regional airline, Braathens Regional Airlines, launched the opportunity for every traveler to choose fossil-free biofuel when booking their tickets. Braathens Regional Airlines now takes the next step: To climate compensate all emissions from their flights, without any additional cost or effort for the traveler.