Specsavers i Ängelholm satsar på nytt inredningskoncept

Mohammed Haddad har drivit sin optikbutik i Ängelholm sedan 2019, och efter ett utmanande år satsar han nu med full fart på 2021 och öppnar dörrarna till Specsavers helt nya skandinaviska butiksinredningskoncept: – Vi ska välkomna våra kunder till en både snygg och trygg butik, säger han.

Mohammed Haddad började sin karriär inom optikerkedjan Specsavers redan 2012. Foto: Specsavers

Mohammed Haddad började sin karriär inom optikerkedjan Specsavers redan 2012 i Danmark, där han drev en butik utanför Köpenhamn, men sedan november 2019 är han delägare i Sverige med butik mitt på Ängelholms viktigaste centrala stråk Storgatan.

Trots ett minst sagt omvälvande pandemiår, har Mohammed ändå valt att satsa på sin butik som idag har åtta anställda. I slutet av januari är det premiär för ett helt nytt butiksinredningskoncept, som Specsavers succesivt rullar ut i hela landet.

– Det är viktigt att vi kan erbjuda kunderna en inbjudande atmosfär, att det känns lustfyllt att komma in och att butiken känns modern och utstrålar professionalitet, därför gör vi den här satsningen nu, säger Mohammed Haddad.

Optikerkedjans nya butiksinredskoncept är tänkt att göra det lättare för kunderna att hitta rätt i butiken och designmässigt får butiken en mer nordiskt stil med vita väggar, trägolv, ny belysning och ljusa färger.

Utöver kundernas trivsel är det förstås högprioriterat i butiken att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer om säkerhetsåtgärder som Specsavers tidigt implementerat med ännu högre säkerhetsnivå än vad som krävs:

– Jag vågar säga att våra kunder sett att vi kan hantera detta bra, vi följer alla rekommendationer noggrant och all personal bär antingen munskydd eller visir. Efter ett utmanande år är det förstås tacksamt att känna att vi har förtroende hos kunderna på alla plan – vi är ju en del av vården och man ska inte bara komma in i en snygg butik, man ska känna sig trygg också, säger Mohammed Haddad.

Mohammed upplever att ängelholmsborna är väldigt medvetna om vikten av att ta hand om sin syn och göra regelbundna undersökningar. Även om det varit lite mindre att göra sedan pandemins utbrott så tycker han ändå att känslan för 2021 är positiv:

– Det är klart man hoppas på att allt blir lite mer som vanligt, men vi tar det som det kommer, vi vet att det vi kan erbjuda här är riktigt bra och det är kundernas behov som är viktigast, att kunna hjälpa dem med olika slags ögonbesvär och att välja snygga glasögon.

Idag är det nyöppning i butiken på Storgatan 43 i Ängelholm.

Specsavers på Storgatan i Ängelholm. Foto: Specsavers
Specsavers helt nya skandinaviska butiksinredningskoncept. Foto: Specsavers

Specsavers på Götgatan nyöppnar: Stort tryck att kolla ögonen hos Söderborna23.2.2021 08:30:00 CETPressmeddelande

Söderborna blev pandemimedvetna om vikten av att ta hand om sin syn, vilket ställer nya krav på optikerna: – Många som jobbar hemma behöver nu undersöka synen. Med strikta hygienrutiner och kedjans nya inredningskoncept kan vi garantera en säker och professionell miljö för kunderna, säger Seta Norin, optiker och delägare i Specsavers Götgatan på Söder i Stockholm.

Specsavers i Köping får optikerkedjans nya inredningskoncept26.11.2020 06:56:52 CETPressmeddelande

Wenche Sörvåg har drivit Specsaversbutik i Köping sedan 2011, och det ökande intresset för att ta hand om sin ögonhälsa via en synundersökning har lett till utökade öppettider. Nu får butiken optikerkedjans nya skandinaviska inredningskoncept som svarar mot kundernas krav på en modern och professionell optikerbutik. På fredag, 27 november, är det nyinvigning, en coronaanpassad nyinvigning.