Specsavers lanserar glasögonkollektion i samarbete med Balmain - lyxigt, elegant, sofistikerat

Specsavers fortsätter att göra mode tillgängligt för alla genom att lansera en ny kollektion glasögonbågar för kvinnor i samarbete med det parisiska lyxmodehuset Balmain. Balmain-kollektionen, som innehåller 15 glasögonbågar och sex bågar för slipade solglasögon, kommer att finnas i butik från vecka 46.

Kattögon, klassiska runda bågar och djärva, kantiga former – de här bågarna har ett starkt och samtidigt feminint uttryck som utstrålar elegans i karakteristisk Balmain-tappning. De är omsorgsfullt formgivna och på varje båge återfinns subtila Balmain-detaljer, som ett guldfärgat ”B” på skalmen eller detaljrika utsmyckningar inspirerade av Balmains kedjebälten.

Färgskalan går i blanksvart, guld, rosa och sköldpaddsskal – noggrant utvalda nyanser som på ett elegant och sofistikerat sätt förhöjer bärarens look.

Balmains representant Maï Dao-Vu berättar att Balmain-teamet är mycket stolta över lanseringen av den nya kollektionen, som de ser som en fantastisk möjlighet att inspirera modemedvetna glasögonbärare att uppdatera sin garderob med stilsäkra bågar.

”Samarbetet med Specsavers ger oss en chans att bjuda in alla till modehuset Balmain. Vi ville förse klassiska och moderna glasögonmodeller med en karakteristisk Balmain-twist, som får dem att kännas exklusiva samtidigt som de rena och enkla formerna gör att de fungerar i vardagen”, säger Maï. ”Balmains glasögon skänker en air av parisisk flärd åt varje look, oavsett var i världen de bärs.”

Som modehus i lyxsegmentet förkroppsligar Balmain en känsla av glamour som Specsavers vill göra tillgänglig för alla. Juan Carlos Camargo, Head of Frames på Specsavers, säger: ”Balmains glasögonkollektion är lyx till ett överkomligt pris. Det känns väldigt spännande för oss att kunna lägga till Balmain i vår designerportfolio.”

”Balmain är ett av världens mest välkända och inflytelserika lyxmodemärken, och med den här kollektionen erbjuder vi våra kunder någonting helt unikt.”

Glasögonen kommer att kosta 1995 kronor och kollektionen kommer att finnas i Specsavers butiker i hela Sverige från vecka 46.

För ytterligare information, högupplösta bilder eller varuprover, kontakta:

Ulrika Hultgren, 0727- 47 17 58 ulrika.hultgren@specsavers.com

Malin Boman, Polhem PR 08 – 26 227 malin@polhem.com

Om Balmain

Balmain grundades i Paris 1945 och står idag för en perfekt balans mellan nytt, trendskapande mode och respekt för det franska modehusets historiska anor och traditioner. Bågarna har hämtat influenser från Balmains välskräddade och omsorgsfullt tillverkade plagg. Formerna och färgerna har tagits fram för att inspirera kvinnor att känna sig vackra, starka och självsäkra. Balmain är inte bara en stil, det är också en känsla.

Balmain 30570719
Balmain 30571310-2