Specsavers lanserar Harry Potter-inspirerad glasögonkollektion
I över 20 år har Harry Potter™ och Wizarding World™ fängslat fantasin hos både läsare och filmbesökare över hela världen. Föräldrar som har växt upp med J.K. Rowlings förtrollande värld kan nu dela med sig av magin till sina barn med Specsavers nya Harry Potter-inspirerade kollektion med stilsäkra och praktiska barnbågar.
Kollektionen har skapats i samarbete med Warner Bros. Consumer Products och är inspirerad av trollkarlspojken, som utan tvekan är en av de mest kända glasögonbärarna i världen. Harry Potter-glasögonkollektionen består av fyra bågar – två runda och två fyrkantiga – som passar barn i åldrarna 8–11 år. Bågarna är tillverkade av lätt acetat och metall med flexibla gångjärn, och är robusta och hållbara för att klara alla äventyr en dag kan föra med sig. Bågarna kan fås som vanliga glasögon eller solglasögon.
Kollektionen släpps den 7 november 2022 i alla Specsavers butiker.
Om Wizarding World:
Under åren sedan Harry Potter fördes från King's Cross Station till plattform nio och tre fjärdedelar, har hans fantastiska äventyr satt en unik och bestående prägel på populärkulturen. Åtta storsäljande Harry Potter-filmer baserade på originalberättelserna av J.K. Rowling har väckt de magiska berättelserna till liv och idag är Wizarding World erkänt som ett av världens mest älskade varumärken.
Varumärket representerar ett enormt sammankopplat universum och inkluderar även tre episka Fantastic Beasts-filmer, Harry Potter and the Cursed Child (Harry Potter och det fördömda barnet) – den flerfaldigt prisbelönta teaterföreställningen, populära video- och mobilspel från Portkey Games, innovativa konsumentprodukter, spännande liveunderhållning (inklusive fyra nöjesparker) och fantasifulla utställningar.
Denna växande portfölj av turer och konsumentprodukter som ingår i Warner Bros.-ägda Wizarding World, inkluderar även flaggskeppet Harry Potter New York, Warner Bros. Studio Tour London – The Making of Harry Potter, Warner Bros. Studio Tour Tokyo och Platform 9 3⁄4-butikerna.
Wizarding World fortsätter hela tiden att utvecklas genom att erbjuda nya och spännande sätt att få Harry Potter-fans att engagera sig. Vi är alla inbjudna, både Harry Potter-fans över hela världen och kommande generationer, att utforska och upptäcka en hel värld av magi.
Om Warner Bros. Consumer Products:
Warner Bros. Consumer Products (WBCP) är en del av Warner Bros. Discovery Global Brands and Experiences, och utökar företagets kraftfulla portfölj av underhållningsmärken och franchiseavtal till fans runt om i världen. WBCP samarbetar med världens främsta licenstagare och har ett enormt och erkänt utbud av leksaker, mode, heminredning och publiceringar med inspiration från Warner Bros största franchiseavtal från DC, Wizarding World, Looney Tunes, Hanna-Barbera, Game of Thrones , Cartoon Network och Adult Swim. Med innovativa globala licens- och marknadsplaner, detaljhandelsinitiativ och marknadsföringspartnerskap är WBCP en av de ledande licensierings- och detaljhandelsorganisationerna i världen.
WIZARDING WORLD characters, names and related indicia are © & TM Warner Bros. Entertainment Inc. WB Shield: © & TM WBEI. Publishing Rights © JKR. (s22)
Kontakter
Ida IwdalHead of PR Sweden
ida.iwdal@specsavers.comBilder
Om
Välkommen till Specsavers
Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 2000 butiker med cirka 40 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Nya Zeeland, Australien och Kanada. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag 118 butiker över hela landet.
Följ Specsavers Sweden AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB
Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj21.3.2024 12:20:22 CET | Pressmeddelande
Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier. – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.
Friska ögon på jobbet – 8 tips vid användning av digitala skärmar13.12.2023 10:03:44 CET | Pressmeddelande
Spänningshuvudvärk, irriterade, torra och svidande ögon? Många svenskar som jobbar vid skärm lider i onödan – lösningen kan vara ett par bildskärmsglasögon, som arbetsgivaren enligt lagen ska stå för. Som en hjälp att påminna arbetsgivare och anställda att ta hand om sin ögonhälsa har optikkedjan Specsavers tagit fram en ”Första glasögonhjälpen”-låda – och med den följer 8 tips för alla som sitter framför skärmar och jobbar.
Specsavers öppnar ny butik i Torslanda på Hisingen24.11.2023 08:44:47 CET | Pressmeddelande
Specsavers fortsätter att växa i Göteborg, nu får Hisingen sin andra butik, i Torslanda Amhult. Bakom satsningen finns de två delägarna Sara Olsson och Amtul Nor Saeed som idag driver Specsavers butik på Backaplan. – Trycket på synundersökningstider på Hisingen är så stort att vi kände att tiden var mogen för ytterligare en butik, säger de båda delägarna.
Specsavers växer i Halmstad med ny butik i Hallarna13.10.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
De driver butik i såväl Falkenberg som i Halmstad city, nu öppnar de sin tredje Specsaversbutik i Halmstad, i Hallarna: – Vi kan hjälpa fler i ett större område, och har nytta av våra tidigare två butiker, det fanns inget att tveka över när möjligheten dök upp, säger de två delägarna Mikael Englén och Sofi Fredklint. Den nya butiken i Hallarna öppnar den 14 oktober.
World Sight Day 12 oktober: Specsavers ger fri synvård åt behövande12.10.2023 10:24:15 CEST | Pressmeddelande
World Sight Day, Världshälsoorganisationens (WHO) dag för att uppmärksamma vikten av god ögonhälsa, infaller torsdagen den 12 oktober. I samband med det ger Specsavers fri synundersökning och glasögon till hemlösa och personer som lever i en ekonomisk svår situation, denna dag i två av optikkedjans butiker i Kungsbacka respektive Hässleholm.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum