Specsavers och Ivana Helsinki lanserar exklusiv glasögonkollektion

Ivana Helsinki x Specsavers

Specsavers senaste designsamarbete är tillsammans med Ivana Helsinki, ett finskt modemärke grundat av systrarna Paola och Pirjo Suhonen. En exklusive uppsättning av bågar i skandinavisk design och härliga mönster. Kollektionen består av 13 bågar och 2 par solglasögon och lanseras i butik i oktober. Bågarna kostar 1995 kronor styck.

Frågor om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com.

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien. Specsavers erbjuder produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

100 000 svenskar omedvetet drabbade av lömsk ögonsjukdom8.3.2019 08:30:00 CETPressmeddelande

100 000 svenskar vet inte om att de bär på den lömska folksjukdomen glaukom (grön starr). På söndag inleds Världsglaukomveckan och det viktigaste budskapet är att kolla ögonen i tid. Något som författaren Denise Rudberg, Specsavers ögonhälsoambassadör är i högsta grad medveten om: – Min mormor drabbades och jag märkte hur det påverkade hennes livskvalitet, jag går och kontrollerar mina ögon regelbundet, säger hon.

Inför sportlovet: 2 av 3 svenskar skyddar ej ögonen med solglasögon på vintern24.1.2019 10:34:02 CETPressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och vintersolen kan vara ännu mer skadlig än under sommarhalvåret. Men 2 av 3 svenskar, 65 procent, skyddar inte sina ögon med solglasögon under soliga vinterdagar. – Vi behöver lära oss att ögonen, precis som huden, behöver skydd mot solen och det gäller även vintertid, säger Caroline Schiller, produktchef och optiker på Specsavers, som också ger tips på hur man skyddar sina ögon på vintern.