Specsavers öppnar i Avesta

Specsavers öppnar för första gången i Avesta, och bakom butiken som öppnar i Avesta Galleria finns två erfarna delägare: – Vi känner oss efterlängtade, och brinner för det lokala engagemanget, säger Emelie Nammour, en av delägarna som också driver ytterligare tre butiker inom Specsavers

Erik Brobacke, optiker, som varit verksam inom Specsavers sedan 2004, och Emelie Nammour, delägarpartner i butiken i Avesta. Foto: Specsavers

De är inga duvungar i branschen, Erik Brobacke, optiker, som varit verksam inom Specsavers sedan 2004, och Emelie Nammour, som varit butikschef i flera år och numera delägarpartner med kollegan. Tillsammans driver de två butiker i Västerås och en i Strängnäs. Nu är turen kommen till Avesta Galleria:

–      Lokalen ligger i bästa läget, mitt i Avesta Galleria, och lokalen får optikkedjans nya ljusa skandinaviska inredningskoncept, vi får två fina synundersökningsrum så nu kan vi välkomna alla Avestabor som vill ta hand om sin ögonhälsa, säger Emelie Nammour.

Hon berättar att nya butiken kommer att skapa flera nya arbetstillfällen. Att de öppnar i Avesta kändes helt naturligt:

–      Vi som lokala entreprenörer är unika som har så många butiker, och vi har märkt att många Avestabor tidigare rest till vår butik i shoppingcentrat Erikslund i Västerås   så vi har känt ett behov här i staden. Jag tror att vårt lokala engagemang med hjärtat i verksamheten är en viktig tillgång.

De brinner också för ögonhälsa, och vikten av att göra regelbundna synundersökningar, med fotografering av ögonbotten och test av ögontrycket:

–      Det går inte nog att upprepa hur avgörande det är att upptäcka begynnande ögonsjukdom i tid, och vi kan skicka remisser till vården om vi ser något som bör tittas vidare på. Den tryggheten ska man känna när man går till oss, säger Emelie Nammour, som också tillägger:

–      Vi på Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi erbjuder professionell synvård och ett brett utbud av glasögon, solglasögon och kontaktlinser - av hög kvalitet till rimliga priser.

Specsavers i Kristianstad förnyar optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar22.4.2022 13:11:07 CEST | Pressmeddelande

Kristianstad blir först med en innovation inom optikbranschen – en butik med högteknologisk utrustning som innebär att man kan erbjuda fler synundersökningar vilket innebär att köer kan kortas. – Konceptet är helt nytt för optikkedjan Specsavers och hela optikbranschen och det är väldigt spännande att vara pionjär, säger Linus Johansson, optiker som tillsammans med sin delägarpartner Håkan Johansson öppnar den nya butiken på fredag i C4 Shopping.

Sveriges bästa arbetsplats öppnar i Västervik8.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu kommer Sveriges bästa arbetsplats till Västervik - Specsavers som öppnar butik på fredag fick häromveckan utmärkelsen i en stor medarbetarundersökning som görs årligen. – Det är något att vara stolt över, och vi har märkt en stor efterfrågan på att öppna här så vi ser verkligen fram emot att komma till Västervik, säger Patricia Stavervik, optiker och en av delägarna till den nya Specsaversbutiken.

Vivienne Westwood-kollektion exklusivt designad för Specsavers4.4.2022 15:23:16 CEST | Pressmeddelande

Den 4 april lanserar Specsavers sitt senaste designsamarbete med Vivienne Westwood. Vivienne Westwood-kollektionen kommer att vara exklusivt tillgänglig hos Specsavers och inkluderar 13 glasögonbågar och 3 solglasögonmodeller. Alla glasögonbågar kan också fås som solglasögon eller med tonade glas och solglasögonbågarna kan fås som glasögon, vilket innebär att kollektionen faktiskt är ännu större. De stilsäkra bågarna är delvis tillverkade av ”Acetate renew” från Eastman, vilket är en kombination av återvunnen engångsplast och biobaserade material som kommer från hållbart framställd trämassa.

Specsavers i Kristianstad först ut med nyhet i optikbranschen: Kortar köer till synundersökningar1.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande