Specsavers rekryterar från universitetsvärlden

Specsavers har anställt Peter Lewis som Clinical Talent Manager. Peter Lewis kommer att ingå i ett nordiskt team som ansvarar för bolagets interna och externa utbildningar. - Peter har föreläst vid optikerprogrammet på Linnéuniversitetet i nästan två decennier, säger Marita Bertilson, vd Specsavers Sverige. Hans syn på utbildning är precis det som Specsavers står för – inspiration och uppmuntran.
Peter Lewis kommer att ha en nyckelroll i Specsavers lärande- och utvecklingsteam och vara baserad i Köpenhamn. Foto: Specsavers

Peter Lewis kommer att ha en nyckelroll i Specsavers lärande- och utvecklingsteam och vara baserad i Köpenhamn. Under sina år som senior föreläsare och lektor på Linnéuniversitetet i Kalmar har han haft sina egna inspirerande lärare som förebild i undervisningen. Nu tar han steget till en internationell optikkedja med fokus på ögonhälsa.

- Ett fantastiskt tillskott, säger Marita Bertilson. Peters långsiktiga engagemang för lärande och utveckling kommer att lyfta Specsavers till nya höjder inom optometri.

Specsavers ambitioner på utbildningsområdet har Peter Lewis varit väl medveten om genom åtskilliga samarbeten och kontakter med Linnéuniversitetet genom åren.

- Jag har alltid uppskattat Specsavers ambition att höja personalens kunskaper och färdigheter, säger han. Att de till och med fört ner det till en studentnivå har dessutom gjort övergången från studentlivet till yrkeslivet smidigare. Jag kommer nu att få vara en del av den spännande resan och är mycket inspirerad av att få komma i gång med uppdraget.