Specsavers Sweden ABSpecsavers Sweden AB

SPECSAVERS X LACOSTE

Life is a beautiful sport, play it in style

Specsavers avslutar detta år med att utöka sin designportfolio och introducerar ett nytt spännande designsamarbete med det välkända modevarumärket Lacoste. Kollektionen består av 14 bågar för både kvinnor och män. Lacoste är känt för sin enkla elegans och kollektionen för Specsavers består av klassiska bågar med en sportinspirerad look. Bågarna kostar 1795 kronor styck och kommer släppas i två omgångar. Första släppet sker v. 49 och andra v. 6.

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

100 000 svenskar omedvetet drabbade av lömsk ögonsjukdom8.3.2019 08:30:00 CETPressmeddelande

100 000 svenskar vet inte om att de bär på den lömska folksjukdomen glaukom (grön starr). På söndag inleds Världsglaukomveckan och det viktigaste budskapet är att kolla ögonen i tid. Något som författaren Denise Rudberg, Specsavers ögonhälsoambassadör är i högsta grad medveten om: – Min mormor drabbades och jag märkte hur det påverkade hennes livskvalitet, jag går och kontrollerar mina ögon regelbundet, säger hon.

Inför sportlovet: 2 av 3 svenskar skyddar ej ögonen med solglasögon på vintern24.1.2019 10:34:02 CETPressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och vintersolen kan vara ännu mer skadlig än under sommarhalvåret. Men 2 av 3 svenskar, 65 procent, skyddar inte sina ögon med solglasögon under soliga vinterdagar. – Vi behöver lära oss att ögonen, precis som huden, behöver skydd mot solen och det gäller även vintertid, säger Caroline Schiller, produktchef och optiker på Specsavers, som också ger tips på hur man skyddar sina ögon på vintern.