Specsavers Sweden ABSpecsavers Sweden AB

SPECSAVERS X LACOSTE

Life is a beautiful sport, play it in style

Specsavers avslutar detta år med att utöka sin designportfolio och introducerar ett nytt spännande designsamarbete med det välkända modevarumärket Lacoste. Kollektionen består av 14 bågar för både kvinnor och män. Lacoste är känt för sin enkla elegans och kollektionen för Specsavers består av klassiska bågar med en sportinspirerad look. Bågarna kostar 1795 kronor styck och kommer släppas i två omgångar. Första släppet sker v. 49 och andra v. 6.

sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Inför sportlovet: 2 av 3 svenskar skyddar ej ögonen med solglasögon på vintern24.1.2019 10:34:02Pressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och vintersolen kan vara ännu mer skadlig än under sommarhalvåret. Men 2 av 3 svenskar, 65 procent, skyddar inte sina ögon med solglasögon under soliga vinterdagar. – Vi behöver lära oss att ögonen, precis som huden, behöver skydd mot solen och det gäller även vintertid, säger Caroline Schiller, produktchef och optiker på Specsavers, som också ger tips på hur man skyddar sina ögon på vintern.

Denise Rudberg ny ambassadör för Specsavers: “Kolla ögonen i tid - innan det är för sent”28.9.2018 09:57:22Pressmeddelande

Optikerkedjan Specsavers knyter till sig författaren Denise Rudberg som ambassadör i sitt arbete för att förebygga ögonhälsa. Kolla ögonen regelbundet är det viktiga budskapet för höstens upplysningskampanj: – God syn och ögonhälsa är något som verkligen engagerar mig, synen är så viktig i mitt arbete och det finns en historia av ärftlig ögonsjukdom i släkten, säger Denise Rudberg.