Spendrups Bryggeri och Årets Kock förlänger samarbetsavtal

Årets Kock, SM i professionell matlagning, driver och utvecklar tillsammans med samarbetspartners svensk gastronomi. Spendrups Bryggeri har varit med sedan år 2010. Övriga samarbetspartners till Årets Kock är bland andra Arla, Lantbrukarnas Riksförbund och Diversey.

– Vi är glada för Spendrups fortsatta förtroende, säger Hanna Halpern, VD Årets Kock. Det innebär att vi kan fortsätta att driva utvecklingen av mat och dryck.

– Genom Årets Kock kan vi hylla det fantastiska mathantverket och experimentera med smaker. Vår kärlek till dryck och mat finns i blodet, och här får vi möjligheten att utveckla den tillsammans med Sveriges bästa smakkonstnärer, säger Fredrik Spendrup, vd Spendrups Bryggeri AB.

Åtta kockar gör upp om titeln Årets Kock 2016 den 11 februari 2016 på Annexet/Globen i Stockholm. För mer information, se www.spendrups.se/lib/SubPage.aspx?id=1419 . Tävlingen livesänds på www.aretskock.se

För mer information, vänligen kontakta:
Annika Molander, kommunikationsdirektör Spendrups Bryggeri, 073-355 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.