Spendrups Bryggeri och Årets Kock förlänger samarbetsavtal

Årets Kock, SM i professionell matlagning, driver och utvecklar tillsammans med samarbetspartners svensk gastronomi. Spendrups Bryggeri har varit med sedan år 2010. Övriga samarbetspartners till Årets Kock är bland andra Arla, Lantbrukarnas Riksförbund och Diversey.

– Vi är glada för Spendrups fortsatta förtroende, säger Hanna Halpern, VD Årets Kock. Det innebär att vi kan fortsätta att driva utvecklingen av mat och dryck.

– Genom Årets Kock kan vi hylla det fantastiska mathantverket och experimentera med smaker. Vår kärlek till dryck och mat finns i blodet, och här får vi möjligheten att utveckla den tillsammans med Sveriges bästa smakkonstnärer, säger Fredrik Spendrup, vd Spendrups Bryggeri AB.

Åtta kockar gör upp om titeln Årets Kock 2016 den 11 februari 2016 på Annexet/Globen i Stockholm. För mer information, se www.spendrups.se/lib/SubPage.aspx?id=1419 . Tävlingen livesänds på www.aretskock.se

För mer information, vänligen kontakta:
Annika Molander, kommunikationsdirektör Spendrups Bryggeri, 073-355 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!