Spendrups Bryggeri och Årets Kock förlänger samarbetsavtal

Årets Kock, SM i professionell matlagning, driver och utvecklar tillsammans med samarbetspartners svensk gastronomi. Spendrups Bryggeri har varit med sedan år 2010. Övriga samarbetspartners till Årets Kock är bland andra Arla, Lantbrukarnas Riksförbund och Diversey.

– Vi är glada för Spendrups fortsatta förtroende, säger Hanna Halpern, VD Årets Kock. Det innebär att vi kan fortsätta att driva utvecklingen av mat och dryck.

– Genom Årets Kock kan vi hylla det fantastiska mathantverket och experimentera med smaker. Vår kärlek till dryck och mat finns i blodet, och här får vi möjligheten att utveckla den tillsammans med Sveriges bästa smakkonstnärer, säger Fredrik Spendrup, vd Spendrups Bryggeri AB.

Åtta kockar gör upp om titeln Årets Kock 2016 den 11 februari 2016 på Annexet/Globen i Stockholm. För mer information, se www.spendrups.se/lib/SubPage.aspx?id=1419 . Tävlingen livesänds på www.aretskock.se

För mer information, vänligen kontakta:
Annika Molander, kommunikationsdirektör Spendrups Bryggeri, 073-355 06 16, annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.