Spendrups får ny marknadsdirektör
Spendrups nya marknadsdirektör heter Anna-Stina Hallberg. Hon har jobbat på Spendrups marknadsavdelning i olika roller sedan 2008, senast som marknadschef för Spendrups alkoholfria sortiment. Rekryteringsprocessen som pågått sedan i somras lockade många väl kvalificerade sökanden, men valet föll alltså på en intern kandidat med lång och djup erfarenhet av att marknadsföra Spendrups breda produktportfölj.
För Anna-Stina är uppdraget som marknadsdirektör en fortsättning på vad som började som ett drömjobb som biträdande produktchef för LOKA för 14 år sedan.
– Jag minns fortfarande den fantastiska känslan när jag fick mitt första jobb på Spendrups! Nu känns det jätteroligt att återigen få vara ”ny på jobbet” och ta mig an hela vår fantastiska produktportfölj. Jag är respektfull inför uppgiften och ser verkligen fram emot att lära mig mer. Men jag känner mig trygg i att vi har så mycket kompetens och kunnande inom organisationen och en rad goda byråsamarbeten som kommer att vara en grund för vår fortsatta utveckling på marknadssidan.
Anna-Stina Hallberg tillträder tjänsten den 1 december.
För mer information, kontakta:
Annna-Stina Hallberg, marknadsdirektör Spendrups. 070 202 92 17
Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups. 070 895 25 67
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta:
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
Trocadero Zero med en härlig twist av geléhallon15.1.2024 13:54:24 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan läsk och godis när du kan få allt i ett? Den älskade smaken av geléhallon har äntligen hittat sin väg till ikoniska Trocadero. Utvecklingsteamet på Spendrups har testat upp mot 80 olika smakkombinationer som landade i två svenska original, Trocadero och geléhallon. Trocadero Zero geléhallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3.
Loka lanserar 2024 års smak: hallon och rabarber - en hyllning till svensk sommar3.1.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Loka kickstartar 2024 med lanseringen av årets nya smak – hallon och rabarber. En frisk och somrig kombination där den lätt syrliga smaken av rabarber balanseras upp med sötman från solmogna hallon. Loka Hallon/rabarber kommer att finnas tillgänglig i servicehandeln från vecka 1 och i dagligvaruhandeln från vecka 3.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum