Spendrups ger personalen 1000 kronor i extra gåva och stöttar sina kunder

Spendrups har under 2020 tvingats ställa in en rad olika aktiviteter och insatser för sina medarbetare efter rådande omständigheter. Som en uppmuntran till medarbetare och som tack för ett gott arbete under året har man istället valt att ge sina 1100 medarbetare 1000 kronor var i en extra gåva som kan användas på restauranger och i handeln.

Einar Botten, HR-direktör Spendrups Bryggeri

-        2020 har varit ett mycket speciellt år. Vår personal har fått hålla i och hålla ut, för att hålla i gång både företaget och livet i allmänhet. Det har varit påfrestande för alla – inte minst för många av våra kunder inom restaurang- och mötesvärlden. Som en följd av pandemin har vi dessutom varit tvungna att ställa in personalvårdande aktiviteter som fester, fikor, julluncher och andra roliga aktiviteter. Så gåvan ska väga upp lite för allt detta – göra det möjligt för våra medarbetare att hitta på något roligt på egen hand eller med sin familj. Och den är företagets sätt att visa tacksamhet till alla medarbetare för hur de har hanterat detta speciella år, säger Einar Botten, HR-direktör på Spendrups.

Presentkorten har valts ut för att de även ska stödja Spendrups kunder i restaurangbranschen och handeln. I Ludvika t ex så kommer gåvan sättas in på Unika Ludvikakortet. Hällefors och Visby får egna kortlösningar. I Storstadsregionerna laddas Restaurangguiden med beloppet. Gåvan är skattefri som följd av ett särskilt myndighetsbeslut för 2020 som följd av pandemin. ./.

Einar Botten, HR-direktör, Spendrups. 070-183 68 35

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708-95 25 67

Einar Botten, HR-direktör Spendrups Bryggeri

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Loka jordgubb/granatäpple får oss att längta till sommaren4.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

Redan i början av januari släpper Loka en ny smak av jordgubbar och granatäpple som får oss att drömma om långa ljusa sommardagar med smak av Sverige och Medelhavet. Det är en kombination av den fräscha och solmoget söta jordgubben tillsammans det fruktiga och syrliga granatäpplet som skapar den perfekta balansen. Loka Jordgubb/granatäpple finns i servicehandeln från vecka 1 och i dagligvaruhandel från vecka 3.