Spendrups ger personalen 1000 kronor i extra gåva och stöttar sina kunder

Dela
Spendrups har under 2020 tvingats ställa in en rad olika aktiviteter och insatser för sina medarbetare efter rådande omständigheter. Som en uppmuntran till medarbetare och som tack för ett gott arbete under året har man istället valt att ge sina 1100 medarbetare 1000 kronor var i en extra gåva som kan användas på restauranger och i handeln.
Einar Botten, HR-direktör Spendrups Bryggeri
Einar Botten, HR-direktör Spendrups Bryggeri

-        2020 har varit ett mycket speciellt år. Vår personal har fått hålla i och hålla ut, för att hålla i gång både företaget och livet i allmänhet. Det har varit påfrestande för alla – inte minst för många av våra kunder inom restaurang- och mötesvärlden. Som en följd av pandemin har vi dessutom varit tvungna att ställa in personalvårdande aktiviteter som fester, fikor, julluncher och andra roliga aktiviteter. Så gåvan ska väga upp lite för allt detta – göra det möjligt för våra medarbetare att hitta på något roligt på egen hand eller med sin familj. Och den är företagets sätt att visa tacksamhet till alla medarbetare för hur de har hanterat detta speciella år, säger Einar Botten, HR-direktör på Spendrups.

Presentkorten har valts ut för att de även ska stödja Spendrups kunder i restaurangbranschen och handeln. I Ludvika t ex så kommer gåvan sättas in på Unika Ludvikakortet. Hällefors och Visby får egna kortlösningar. I Storstadsregionerna laddas Restaurangguiden med beloppet. Gåvan är skattefri som följd av ett särskilt myndighetsbeslut för 2020 som följd av pandemin. ./.

För mer information, kontakta:

Einar Botten, HR-direktör, Spendrups. 070-183 68 35

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708-95 25 67

Bilder

Einar Botten, HR-direktör Spendrups Bryggeri
Einar Botten, HR-direktör Spendrups Bryggeri
Ladda ned bild

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye