Spendrups och Norr inleder samarbete
– Norr har lyckats skapa ett solitt varumärke som känns helt rätt i tiden, med snygg utsida och ett väl genomarbetat innehåll. De lanserade ju ett år före oss och vi tittade mycket på dem när vi skapade Naia, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.
Norr finns som stilla och kolsyrad dryck och samtliga produkter är koffeinfria. De stilla dryckerna har en låg sockerhalt och de kolsyrade är sockerfria. De senaste dryckerna i sortimentet är dessutom berikade med vitaminer. Drycken passar lika bra vid återhämtning efter träning som till lättdrucken törstsläckare på språng. Norr har ett stort hållbarhetsfokus och arbetar efter en One for One-modell som innebär att för varje såld dryck donerar Norr Company en enhet vätskeersättning till Rädda barnen. Företaget arbetar efter visionen att ingen i världen ska behöva dö av vätskebrist.
– Det Norr gör ligger helt i linje med våra värderingar och sortimentet kompletterar samtidigt Naia väldigt bra i portföljen. Med det här samarbetet stärker vi ytterligare upp vårt sortiment av funktionella drycker, säger Anna-Stina Hallberg.
– Vi på Norr är väldigt glada över vårt partnerskap med Spendrups. Vi har funnits på marknaden i drygt två år och när det nu är dags för vårt nästa steg så känns det helt rätt och ärofyllt att få växa vidare med Sveriges största familjeägda bryggeri, säger Adriano Sannelli som är vd och en av grundarna på Norr Company.
Han fortsätter:
– Att Spendrups dessutom delar våra värderingar och värdesätter vårt One for One-arbete känns viktigt för oss.
Om Norr
The Norr Company grundades 2017 av Adriano Sannelli, Christian Nordenborg och Joakim Bolin. Målet var att ta fram en dryck av hög kvalitet, utan onödigt innehåll och med låg sockerhalt – helt enkelt en produkt som kunde göra skillnad i människors liv, på riktigt. Sedan starten har man donerat vätskeersättningspaket för varje såld produkt till de som behöver det som mest via organisationer som UNICEF och Rädda Barnen. I dag finns fem stilla och tre kolsyrade drycker i sortimentet.
Nyckelord
Kontakter
Anna-Stina HallbergMarknadschef
Alkoholfritt och cider
Adriano SannelliGrundare och vd, The Norr Company
Tel:073-339 32 47adriano@norrcompany.seBilder
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Därför ska du ”skära” ditt ölskum18.4.2024 09:02:59 CEST | Pressmeddelande
Heineken® går till botten med konsten att servera den perfekta ölen. Med fokus på ölskummet som en nyckelkomponent för smakupplevelsen avslöjar Thomas van Boheemen, Manager Heineken® Global Star Quality, varför det är avgörande att "skära" ölskummet innan servering.
Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande
Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum