Spendrups och Norr inleder samarbete
– Norr har lyckats skapa ett solitt varumärke som känns helt rätt i tiden, med snygg utsida och ett väl genomarbetat innehåll. De lanserade ju ett år före oss och vi tittade mycket på dem när vi skapade Naia, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.
Norr finns som stilla och kolsyrad dryck och samtliga produkter är koffeinfria. De stilla dryckerna har en låg sockerhalt och de kolsyrade är sockerfria. De senaste dryckerna i sortimentet är dessutom berikade med vitaminer. Drycken passar lika bra vid återhämtning efter träning som till lättdrucken törstsläckare på språng. Norr har ett stort hållbarhetsfokus och arbetar efter en One for One-modell som innebär att för varje såld dryck donerar Norr Company en enhet vätskeersättning till Rädda barnen. Företaget arbetar efter visionen att ingen i världen ska behöva dö av vätskebrist.
– Det Norr gör ligger helt i linje med våra värderingar och sortimentet kompletterar samtidigt Naia väldigt bra i portföljen. Med det här samarbetet stärker vi ytterligare upp vårt sortiment av funktionella drycker, säger Anna-Stina Hallberg.
– Vi på Norr är väldigt glada över vårt partnerskap med Spendrups. Vi har funnits på marknaden i drygt två år och när det nu är dags för vårt nästa steg så känns det helt rätt och ärofyllt att få växa vidare med Sveriges största familjeägda bryggeri, säger Adriano Sannelli som är vd och en av grundarna på Norr Company.
Han fortsätter:
– Att Spendrups dessutom delar våra värderingar och värdesätter vårt One for One-arbete känns viktigt för oss.
Om Norr
The Norr Company grundades 2017 av Adriano Sannelli, Christian Nordenborg och Joakim Bolin. Målet var att ta fram en dryck av hög kvalitet, utan onödigt innehåll och med låg sockerhalt – helt enkelt en produkt som kunde göra skillnad i människors liv, på riktigt. Sedan starten har man donerat vätskeersättningspaket för varje såld produkt till de som behöver det som mest via organisationer som UNICEF och Rädda Barnen. I dag finns fem stilla och tre kolsyrade drycker i sortimentet.
Nyckelord
Kontakter
Anna-Stina HallbergMarknadschef
Alkoholfritt och cider
Adriano SannelliGrundare och vd, The Norr Company
Tel:073-339 32 47adriano@norrcompany.seBilder
Länkar
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
Trocadero Zero med en härlig twist av geléhallon15.1.2024 13:54:24 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan läsk och godis när du kan få allt i ett? Den älskade smaken av geléhallon har äntligen hittat sin väg till ikoniska Trocadero. Utvecklingsteamet på Spendrups har testat upp mot 80 olika smakkombinationer som landade i två svenska original, Trocadero och geléhallon. Trocadero Zero geléhallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3.
Loka lanserar 2024 års smak: hallon och rabarber - en hyllning till svensk sommar3.1.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Loka kickstartar 2024 med lanseringen av årets nya smak – hallon och rabarber. En frisk och somrig kombination där den lätt syrliga smaken av rabarber balanseras upp med sötman från solmogna hallon. Loka Hallon/rabarber kommer att finnas tillgänglig i servicehandeln från vecka 1 och i dagligvaruhandeln från vecka 3.
Spendrups adderar Singha till sin ölportfölj20.12.2023 15:46:10 CET | Pressmeddelande
Nu är det klart, Spendrups adderar Thai Singha och Leo till sin ölportfölj. Från och med den 1 mars 2024 kommer ölet att distribueras till Systembolaget och Spendrups restaurangkunder och grossister.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum