Spendrups Bryggeri ABSpendrups Bryggeri AB

Spendrups rekryterar Anders Wendler

Spendrups Bryggeri välkomnar Anders Wendler till företaget. Han kommer bland annat att ha ansvar för bygget av Gotlands Bryggeris nya hantverksbryggeri i Visby.

Anders Wendler

Anders Wendler är civilingenjör inom kemi med examen från Lunds Universitet och är också utbildad bryggmästare vid Köpenhamns Bryggeriskola. Under åren 2004–2013 var han ansvarig för många av Spendrups tekniska projekt, bland annat för den stora omstruktureringen 2010-2013 då verksamheten konsoliderades till Grängesberg och kapaciteten fördubblades.

- Vi är mycket glada att åter få ta del av Anders breda och djupa kompetens inom ölhantverkets alla dimensioner. Det kommer väl till pass när vi nu påbörjar projekteringen av ett nytt bryggeri på Gotland, säger Helena Nylén, varuförsörjningsdirektör på Spendrups.

Under de senaste fyra åren har Anders varit ansvarig bryggmästare på Nya Carnegiebryggeriet i Carlsbergskoncernen. Under våren går han in i rollen som projektledare på Spendrups och kommer bland annat ansvara för bygget av Gotlands Bryggeris nya hantverksbryggeri i Visby.

- Jag ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med Gotlands Bryggeris skickliga bryggmästare i detta spännande uppdrag. Det är inte var dag man får projektleda ett helt nytt bryggeri. Det är kul att Spendrups och Gotlands Bryggeri fortsätter att satsa på hantverksöl, säger Anders Wendler.

Anders Wendler börjar den 20 februari 2018.

Helena Nylén, Varuförsörjningsdirektör Spendrups Bryggeri,
0708 19 57 57, helena.nylen@spendrups.se

Anders Wendler

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.

spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.