Customize Ninja

Sponsortröjan – nytt koncept för idrottslag

Klädföretaget Customize Ninja säljer lagkläder online och ger idrottsföreningar frihet att själva designa genom att använda företagets enkla designverktyg. Nu väljer man att lansera ett nytt koncept där man som lag har möjlighet att köpa färdigsponsrade tröjor med sponsorernas loggor redan tryckta på plaggen.

– Vi vet hur tidskrävande och svårt det kan vara för föreningar att hitta sponsorer till sina lag, speciellt till ungdomslagen. Därför är vi glada och stola över att kunna presentera vårt koncept Sponsortröjan där man som idrottsförening ges möjlighet att designa egna tröjor som är färdigsponsrade. Allt till ett kraftigt subventionerat pris såklart, säger Customize Ninjas Kim Staal som tidigare bland annat spelat ishockey på elitnivå för Malmö Redhawks, HV71, Linköping och Modo Hockey.

Stort antal mallar att välja mellan

Upplägget är enkelt. Som idrottsförening kan man i ett digitalt verktyg välja hur kläderna man beställer ska se ut tack vare ett stort antal färdiga mallar. Man ges samtidigt möjlighet att sätta sin egen unika prägel på kläderna genom att välja vilka färger som ska användas och ladda upp sina egna logotyper på plaggen.

Den första upplagan som går att köpa redan nu på Customize Ninjas webbplats riktar sig till ungdomar som spelar ishockey, fotboll och innebandy. 500 sponsrade tröjor ligger ute till försäljning i den första upplagen.

– Vi ser fram emot att få sälja prisvärda lagkläder som gör nytta både i omklädningsrummet och i det svenska föreningslivet i stort. Vi vill speciellt tacka Teamrullen som vågade ta steget och hoppa på som första huvudsponsor och även Laget.se som överlåtit sin sponsorplats till Rädda Barnen, berättar Kim Staal.

Läs mer på https://customize.ninja/sv/sponsortrojan/

Presskontakt:

Kim Staal

Telefonnummer: +45 31379709

E-postadress: ks@customizeninja.com

Customize Ninja

Customize Ninja är experter på specialsydda lagkläder och erbjuder kunder en möjlighet att vara sin egen designer. Det danska företaget har många års erfarenhet av att producera plagg till idrottslag runtom i Norden och strävar efter att alltid leverera en kundupplevelse utöver det vanliga.

Följ Customize Ninja