Spoon får fyra nomineringar i Swedish Content Awards

När finalisterna i Swedish Content Awards tillkännages står det klart att Spoon har fyra nomineringar i årets upplaga av tävlingen.

För arbetet med ”Mönstringshandboken” och kampanjen ”Jag vill mönstra” för Plikt- och Prövningsverket har Spoon fått två nomineringar i kategorin Offentlig sektor & Samhällsinformation.

Vidare är Spoon nominerade med ”Value” för SEB i kategorin Årets kundtidning B2C. Samma magasin som för bara drygt ett halvår sedan belönades med guld i Svenska Designpriset.

I kategorin Innovation hamnar Spoons fjärde nominering – denna för blixtkampanjen ”Lilla Italien” för Visit Halland, som var ett av de första samarbetena mellan Region Halland och Spoon

– Att bli nominerade i flera olika kategorier är ett tecken på att hantverket håller högsta nivå, oavsett om vi arbetar med klassiska printprodukter eller SEO-kampanjer. Nivån på hantverket är i sin tur ett resultat av stor kreativ höjd, stilsäkert designspråk och effektivt utförande. Och allt detta är möjligt att uppnå tack vare effektiva samarbeten och det höga förtroende våra kunder har för oss, säger Maria Biesterfeldt, byråchef för Spoon i Stockholm.

Vinnarna tillkännages vid prisutdelningen som tar plats 2 juni.

Spoon

Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors, Oslo