Spoon – ny upphandlad strategisk kommunikationsbyrå för Region Halland

Region Halland har skrivit avtal med Spoon för uppdraget som strategisk kommunikationsbyrå. Avtalet kan som mest sträcka sig över fyra år.
Region Halland

Som Region Hallands strategiska varumärkes- och kommunikationspartner kommer Spoon få olika typer av uppdrag med fokus på utveckling av strategiska och kreativa kommunikativa koncept samt marknadsföring av Halland.

− Det här är ett enormt spännande uppdrag där vi kan bidra med den breda kompetens och långa erfarenhet vi har av arbete med såväl myndigheter som företag, säger Maria Biesterfeldt, kundansvarig för uppdraget och byråchef för Spoon i Stockholm.

Spoons fokus kommer att ligga på utvecklingen av kreativa och strategiska koncept och insatser, både vad gäller kommunikation kring vård, regional utveckling, kultur och Halland som plats för boende, turism, arbete och innovation.

– Vi har behov av en partner som förstår den komplexitet som finns inom en organisation som Region Halland och som delar bilden av ett varierande och ökande behov inom strategisk kommunikation. Tillsammans hoppas vi kunna göra dialogen med invånare, besökare och företagare ännu bättre, säger Johanna Wiechel-Steier, kommunikationsdirektör vid Region Halland.

Samarbetet trädde i kraft i mars och Spoon har redan haft inledande möten med Region Halland.

− Jag ser många delar där vi kan bidra, i allt ifrån invånarkommunikation till att sätta Halland på kartan med allt vad länet har att erbjuda, säger Maria Biesterfeldt, kundansvarig för uppdraget.

Ansvariga på Region Halland:
Johanna Wiechel-Steier, kommunikationsdirektör Region Halland
Sandra Sutt-Stawreberg, kommunikationsavdelningen, Region Halland
Nina Fjellman, kommunikationsavdelningen, Region Halland
Jimmy Sandberg, strateg, Näringslivsavdelningen, Visit Halland
Sophie Holmqvist, kommunikatör, Näringslivsavdelningen, Invest in Halland

Spoons team:
Maria Biesterfeldt, kundansvarig, byråchef Spoon Stockholm
Helena Kämpfe Fredén, strateg, Stockholm
Lina Skafvenstedt, creative director, Göteborg
Anders Landén, operativ projektledare, Malmö
Linda Hällqvist, operativ projektledare, Stockholm
Pernilla Stenborg, art director, Göteborg
Ken Wandahl Niss, art director, Göteborg
Stina Bergdal, copywriter, Stockholm
Sofia Edgren, copywriter, Stockholm

Region Halland
Johanna Wiechel-Steier
Maria Biesterfeldt

Spoon

Spoon har i dag över 150 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Helsingfors samt London och ingår i det medarbetarägda byrånätverket People People  People.

Följ Spoon

Senaste pressmeddelandena från Spoon