Schibsted

Sportbladet går in som mediapartner till OBOS Damallsvenskan

Dela

Sportbladet har tecknat ett nytt treårigt avtal med Elitfotboll Dam som möjliggör en fortsatt långsiktigt redaktionell satsning på damallsvenskan. Matcherna sänds via Nents plattformar, men tittarna kommer att kunna se samtliga mål och höjdpunkter från matcherna på Sportbladet. Samtidigt fortsätter den starka redaktionella bevakningen av serien.

Blir mediapartner. Sportbladet har tecknat ett nytt treårigt avtal med Elitfotboll Dam som möjliggör en fortsatt långsiktigt redaktionell satsning på damallsvenskan. Foto: Pontus Orre/Aftonbladet
Blir mediapartner. Sportbladet har tecknat ett nytt treårigt avtal med Elitfotboll Dam som möjliggör en fortsatt långsiktigt redaktionell satsning på damallsvenskan. Foto: Pontus Orre/Aftonbladet

De senaste åren har Sportbladet satt fokus på svensk damfotboll, dels genom att sända matcherna i damallsvenskan på Sportbladet Play, men också genom ökad redaktionell bevakning av svensk damfotboll.

– Både redaktionellt och på affärssidan har Sportbladet satt strålkastarljus på damfotbollen de senaste åren. Det är roligt att se att att intresset kring de allsvenska klubbarna växer och det nya upplägget är bra för damfotbollen som nu får ytterligare en stark partner i Nent, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.

Genom det treåriga avtalet med Elitfotboll Dam, EFD, blir Sportbladet mediapartner till OBOS Damallsvenskan och därmed säkras möjligheterna till en fortsatt långsiktigt redaktionell bevakning av ligan. 

Parallellt med det tar Nent över tv-rättigheterna till matcherna. 

– Det nya avtalet innebär att Sportbladet fortsätter sända både höjdpunkter och de bästa klippen från matcherna och att vi nu går in som mediapartner innebär att vi kommer att kunna fortsätta vår redaktionella bevakning. Vi är glada att vi kan fortsätta som samarbetspartner till EFD och är trygga i att Damallsvenskan kommer att fortsätta locka till sig intresserade, säger Karl Hahtovirta, kommersiell chef på Aftonbladet.

Tomas Hoszek, EFD:s generalsekreterare, ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans med Sportbladet som mediapartner.

– De senaste två åren har inneburit ett stort lyft för kännedomen och identiteten för OBOS Damallsvenskan. Sportbladets satsning har varit starkt bidragande till det ökade intresset och jag ser fram emot att vi nu kan fortsätta den resan och göra ännu mer när det gäller att stärka svensk damfotboll. Att Sportbladet dessutom står för en så stark, oberoende och granskande bevakning är förstås ett plus. Det är viktigt för att hålla intresset vid liv och för att serien ska fortsätta utvecklas.

 
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karl Hahtovirta, kommersiell chef, Aftonbladet. Tel: 070-685 30 86.  E-post: karl.hahtovirta@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Blir mediapartner. Sportbladet har tecknat ett nytt treårigt avtal med Elitfotboll Dam som möjliggör en fortsatt långsiktigt redaktionell satsning på damallsvenskan. Foto: Pontus Orre/Aftonbladet
Blir mediapartner. Sportbladet har tecknat ett nytt treårigt avtal med Elitfotboll Dam som möjliggör en fortsatt långsiktigt redaktionell satsning på damallsvenskan. Foto: Pontus Orre/Aftonbladet
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets 3,5 miljoner dagliga läsare och tittare.

Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.

Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.

 

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Nu vill svenskarna resa igen – garantier och pålitlighet är de viktigaste faktorerna23.11.2021 11:30:00 CET | Pressmeddelande

I takt med att samhället öppnat upp, är många svenskar också sugna på att resa i vinter. En ny rapport från Schibsted visar att majoritet av befolkningen (58%*) planerar minst en resa inom de kommande tolv månaderna, vilket är en högre andel än 2020 (50%*). Det betyder att svenskarnas reseintresse är tillbaka på samma nivåer som innan pandemin då 61%** planerade minst en resa inom närmsta året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum