Sportbladet stärker laget – Katarina Koritz ny affärschef
– Sportbladet har enorm potential att bygga en ännu större affär och position. Katarina Koritz styrka i strategi, sport och tv kommer att hjälpa oss ta nästa stora steg i Sportbladets rosa värld, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.
Sportbladet är Sveriges största sportdestination med över en miljon läsare varje dag. Under många år har det rosa Sportbladet byggt sin position och redaktionen samlar i dag många av Sveriges mest framstående sportjournalister, som Johanna Frändén, Erik Niva, Kristoffer Bergström, Simon Bank och Frida Fagerlund.
Nu stärks affärssidan med Katarina Koritz.
– Genom sin räckvidd, nyhetsledande journalistik och ständigt växande publik för rörligt sportinnehåll är Sportbladet en överlägsen partner både redaktionellt och kommersiellt. Dessutom är Sportbladet ett oerhört omtyckt varumärke. Det är med stor entusiasm jag tar mig an rollen, säger Katarina Koritz.
Katarina Koritz har lång erfarenhet från TV-branschen och en bakgrund bland annat på TV4 och Fotbollskanalen.se som hon drev under flera år. Hon har också varit onlinechef på Viasat Sport. I dag är Katarina Koritz konsult i egen verksamhet med inriktning på digital strategi, innehåll och projekt. Uppdraget för Sportbladet är till att börja med ett år och hon rapporterar till Aftonbladets nya kommersiella chef, Karl Hahtovirta.
Parallellt med detta inleds nu rekryteringen av en ny sportchef till Sportbladet, sedan Pontus Carlgren gick över till Aftonbladet Plus.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Katarina Koritz, tillträdande affärschef på Sportbladet. Tel: 070 333 12 22 E-post: katarina.koritz@schibsted.com
Lena K Samuelsson, publisher Aftonbladet. E-post: lenak.samuelsson@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör Aftonbladet. Tel: 070-4742251 E-post: eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum