Sportbladet värvar experter i storsatsning på bandy

Sportbladet fortsätter satsningen på bandy och sänder i höst och vinter alla matcher i elitserien samt Svenska cupen på Sportbladet Play. Samtidigt värvas bandyprofilerna Christoffer Million, från Bandypuls och trefaldige VM- och SM-guldmedaljören Jonas Claesson som experter till redaktionen.

Sportbladet fortsätter satsningen på livesänd bandy, elitserien och Svenska cupen, och värvar två profiler inför vinterns säsong, Christoffer Million, från Bandypuls och trefaldige VM- och SM-guldmedaljören Jonas Claesson.

– Det är en fortsättning på den satsning på livestreamad bandy som vi inledde förra året och det innebär att vi ytterligare nu kan stärka både vår affär och vår position inom området säger, Niklas Ornerud, redaktionell projektledare för bandysatsningen.

Sportbladet sänder utöver alla matcher i elitserien, med start den 29 oktober, också Svenska cupen mellan den 1 och 3 oktober.

För att ytterligare lyfta bevakningen av sporten har två stora bandyprofiler värvats. Bandypuls stjärnreporter Christoffer Million och trefaldige SM- och VM-guldvinnaren, Jonas Claesson.

Christoffer Million kommer förutom sedvanlig bevakning även att göra studioprogram, listor och rankingar. Jonas Claesson kommer att göra ett tv-format där han besöker alla klubbar, men ska också agera expert.

– Det känns fantastiskt att få in både Christoffer och Jonas. Och det är bara säga grattis till läsarna som nu kommer få ännu bättre journalistik kring bandyn, säger Niklas Ornerud.

Jonas Claesson som efter spelarkarriären varit både klubb- och landslagstränare och även agerat expert i både radio och tv har varit borta från sporten i några år.

– Det ska bli oerhört kul att få jobba med bandyn igen. Jag har nästan haft lite abstinens senaste tiden och att få åka runt och träffa alla spelare och ledare har jag längtat efter, säger han.

Tillbaka i Sportbladets bandybevakning kommer även reportern Stefan Holm som under många år bevakade sporten för tidningen.

För första gången kommer också en Bandybibel lagom till säsongsstarten.

Mellan den 17 september och 17 oktober kostar ett abonnemang 299 kronor. Det omfattar alla 15 matcher i svenska cupen för herrar och slutspelet i svenska cupen för damer. Från den 18 oktober kostar abonnemanget 399 kronor per månad.

Sportbladets bandybibel ingår i abonnemanget fram till 31 oktober.

Niklas Ornerud, redaktionell projektledare. Telefon: 070-676 24 99. E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se.

Schibsted Marketing Services: “Vi ska bli bäst på B2B-kommunikation”20.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Den nya marknadsavdelningen på Schibsteds annonsbolag har en tydlig målsättning, man ska bli bäst i branschen på B2B-kommunikation. Redan i början av året tillsatte man de första medarbetarna och nu lagom till uppöppnande av kontoret är alla på plats. "Det här teamet är efterlängtat och de kommer säkerställa att vår innovativa produktportfölj får bra utrymme i alla våra kanaler", säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.