Spring Village Rosé i fjärilsutsmyckad sommarflaska

Lagom till utomhussäsongen byter Spring Village populära rosévin utseende. Fjärilen på den traditionella etiketten har fått sällskap av fler fjärilar på den specialdesignade PET-flaskan.

"I år ska rosévinet vara både sydfranskt och ljusrosa till färgen. PET-flaskor för vin med pant måste vara av färgad plast och då syns inte den vackra rosé-färgen på vinet”, förklarar Markus Eriksson, produktchef på Spring Wine & Spirits. ”Med vår nya design råder dock ingen tvekan längre om att det är rosévin i flaskan.”

Spring Village Rosé, som funnits i Sverige sedan 2013, är en sydfransk rosé gjord på en blend av druvorna Grenache och Syrah. Vinet har en generös, frisk doft av mogna röda bär samt inslag av persika. Smaken är torr, fruktig och frisk med inslag av smultron, hallon, persika samt en frisk citrusavslutning. Samma vin säljs även i piccoloflaska à 18,7 cl samt i magnumstorlek 1,5 liter.

Servera Spring Village Rosé väl kyld som apéritif gärna med salta tilltugg som oliver eller minipizzor. Passar också utmärkt till tapas, grillad kyckling eller fisk- och skaldjursrätter.

Fakta om PET

Den praktiska PET-flaskan har många fördelar. Den är lätt, tålig och ingår i ett retursystem. Dess klimatpåverkan är betydligt lägre än jämförbar glasflaska. PET-flaskan med kapsyl pantas i handelns vanliga returstationer.

Fakta om vinet

Land: Frankrike, Languedoc Roussillon, IGP Pays d’Oc | Druvor: Grenache & Syrah | Alk: 12,5 % | Vol: 75 cl | Art.nr: 79451 | Pris: 69 kr + pant 1 kr | Distribution: Systembolaget, beställ eller se vilka butiker på systembolaget.se|

För mer information, vänligen kontakta;

Markus Eriksson, produktchef på Spring Wine & Spirits,+46 (0)8 672 79 03markus.eriksson@springwine.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.