Spring Village Rosé i ny magnum PET-flaska

Passande till både stugliv och större middagssällskap finns nu Spring Village Rosé i PET-flaska i magnumstorlek. Flaskan är lätt och tålig samt räcker till att servera fler.

Spring Village Rosé, är en sydfransk rosé gjord på en blend av druvorna Grenache och Syrah. Vinet har en generös, frisk doft av mogna röda bär samt inslag av persika. Smaken är torr, fruktig och frisk med inslag av smultron, hallon, persika samt en frisk citrusavslutning.

"Två flaskor levereras i en snygg kartong som är lätt att bära med sig och motsvarar en bag-in-box i volym. Extra bra känns det också att flaskorna ingår i handelns miljövänliga pantsystem” säger produktchef Markus Eriksson på Spring Wine & Spirits.

Spring Village rosé är Sveriges enda rosévin som säljs i magnumstorleken 1,5 liter. Rosévinet säljs även i 75-cl flaska och piccolo 18,7 cl.

Servera Spring Village Rosé väl kyld som apéritif gärna med salta tilltugg som oliver eller minipizzor. Passar också utmärkt till tapas, grillad kyckling eller fisk- och skaldjursrätter.

Fakta om PET

Den praktiska PET-flaskan har många fördelar. Den är lätt, tålig och ingår i ett retursystem. Dess klimatpåverkan är betydligt lägre än jämförbar glasflaska. PET-flaskan med kapsyl pantas i handelns vanliga returstationer. Magnum-flaskan har 2 kr pant.

Fakta om vinet
Land: Frankrike, Languedoc Roussillon, IGP Pays d’Oc | Druvor: Grenache & Syrah | Alk: 12,5 % | Vol : 1500 cl | Art.nr: 4637 | Pris: 119 kr + pant 2 kr | Distribution: Beställningssortiment, Systembolaget. Vid beställning av 2 flaskor levereras vinet i praktisk kartong med bär-handtag. |

För mer information, vänligen kontakta;

Markus Eriksson, produktchef på Spring Wine & Spirits,+46 (0)8 672 79 03markus.eriksson@springwine.se

Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Spring Wine & Spirits har 35 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och en av de större leverantörerna av ett brett sortiment till Systembolaget. Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, E & J Gallo Winery, Codorníu, Barefoot Wines, Codorníu, Trapiche, Ogier, Laroche, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Frescobaldi, McPherson, Plantation Rum, Tamnavulin och Shackleton.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Exklusiv lansering från kultvarumärket Orin Swift17.1.2019 11:00:00 CETNyheter

Den 18 januari 2019 släpps för först gången i Sverige ett vin från det Kaliforniska vinvarumärket Orin Swift. Vinet Palermo 2015 kommer från ”underbarnet ” Dave Phinney som hyllas både för sina unika viner och sina konstnärliga och uttrycksfulla etiketter. Orin Swift hyllas konstant av Robert Parker och The Wine Advocate som ger Dave Phinneys viner mycket höga poäng, Palermo 2015 fick i mars 91 poäng av Wine Advocate.