Spring Village Rosé i ny magnum PET-flaska

Passande till både stugliv och större middagssällskap finns nu Spring Village Rosé i PET-flaska i magnumstorlek. Flaskan är lätt och tålig samt räcker till att servera fler.

Spring Village Rosé, är en sydfransk rosé gjord på en blend av druvorna Grenache och Syrah. Vinet har en generös, frisk doft av mogna röda bär samt inslag av persika. Smaken är torr, fruktig och frisk med inslag av smultron, hallon, persika samt en frisk citrusavslutning.

"Två flaskor levereras i en snygg kartong som är lätt att bära med sig och motsvarar en bag-in-box i volym. Extra bra känns det också att flaskorna ingår i handelns miljövänliga pantsystem” säger produktchef Markus Eriksson på Spring Wine & Spirits.

Spring Village rosé är Sveriges enda rosévin som säljs i magnumstorleken 1,5 liter. Rosévinet säljs även i 75-cl flaska och piccolo 18,7 cl.

Servera Spring Village Rosé väl kyld som apéritif gärna med salta tilltugg som oliver eller minipizzor. Passar också utmärkt till tapas, grillad kyckling eller fisk- och skaldjursrätter.

Fakta om PET

Den praktiska PET-flaskan har många fördelar. Den är lätt, tålig och ingår i ett retursystem. Dess klimatpåverkan är betydligt lägre än jämförbar glasflaska. PET-flaskan med kapsyl pantas i handelns vanliga returstationer. Magnum-flaskan har 2 kr pant.

Fakta om vinet
Land: Frankrike, Languedoc Roussillon, IGP Pays d’Oc | Druvor: Grenache & Syrah | Alk: 12,5 % | Vol : 1500 cl | Art.nr: 4637 | Pris: 119 kr + pant 2 kr | Distribution: Beställningssortiment, Systembolaget. Vid beställning av 2 flaskor levereras vinet i praktisk kartong med bär-handtag. |

För mer information, vänligen kontakta;

Markus Eriksson, produktchef på Spring Wine & Spirits,+46 (0)8 672 79 03markus.eriksson@springwine.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.