Spring Wine & Spirits lanserar nu Barefoot Wine Seltzer; Strawberry Guava i Sverige!

Fenomenet Hard Seltzer har tagit världen med storm och nu kommer äntligen Wine Seltzer till Sverige. Fördelarna kring den nya dryckestrenden är flera: Wine Seltzer har en låg alkoholhalt på 4 %, är glutenfri och innehåller endast 70 kcal per 250 ml. Det gör Barefoot Wine Seltzer till ett friskt och fräscht alternativ till öl och cider. Barefoot Wine Seltzer Strawberry & Guava har artikelnummer 50585 och kostar 19,90 kr exklusive pant 1 kr per burk. Produkten har säljstart den 8 mars och säljs i fyrpack.

Barefoot Wine Seltzer Strawberry & Guava kommer på burk och är smidig att ta med på picknicken eller utflykten då den är lätt att packa ned, bära och återvinna. Det mindre formatet är även passande för den som endast vill avnjuta ett glas eller två. Utöver detta finns även miljöfördelar: den väger lite och tar lite plats, vilket minskar mängden utsläpp vid transport.

Barefoot Wine Seltzer Strawberry & Guava har en frisk och bärig doft av jordgubbar och exotisk guava. Smaken är torr och frisk med mjuka toner av jordgubbar och exotisk frukt. Perfekt som fördrink till vårens kommande utomhusaktiviteter i solen.

Wine Seltzer är en blanddryck med vin som bas. Producenten Barefoot ligger som vanligt i framkant när det gäller innovation och viner som vågar utmana. De var en av första vinproducenterna som introducerade trenden med vin på burk till svenskarna.

– Att burkvintrenden växer i Sverige känns naturligt och rätt i tiden. När bag in box lanserades på den svenska marknaden var det många som var skeptiska, men idag är det ett självklart format på Systembolaget. Vi ser definitivt samma potential i burken. Svenskarna ses gärna utomhus och dricker ett glas, vilket är ett av de tillfällen där vinburken gör sig som allra bäst. Precis som den här Wine Seltzern, med lägre alkoholhalt, säger Michael Mobach, produktchef på Spring Wine & Spirits.

Plantation fortsätter att utforska romvärlden med Plantation Vintage Peru 200620.4.2021 08:50:00 CEST | Pressmeddelande

Plantation är en av världens mest berömda och hyllade romproducenter. 27 april är det äntligen dags för ett nytt släpp från deras vintageserie, där de delar med sig av romupplevelser från särskilt intressanta destillerier. Efter nedslag på Jamaica, Barbados och Fijiöarna är det nu dags att upptäcka ett avlägset hörn på världens romkarta: Peru. Plantation Vintage Peru 2006 lanseras den 27 april, har artikelnummer 40939 och kostar 799 kronor. Endast 426 flaskor släpps på den svenska marknaden.

El Esteco Old Vines Criolla 2019 - hantverksvin av bortglömd druva31.3.2021 12:00:07 CEST | Pressmeddelande

Den 7 april lanseras El Esteco Old Vines Criolla 2019 i Systembolagets tillfälliga sortiment. Ett ovanligt roligt vin på den nästintill bortglömda druvan criolla. Dessutom på vinrankor som är mer än 60 år gamla. Vinet har fått jäsa naturligt på cementtank och buteljerades ofiltrerat. Resultatet är ett rödvin som är så elegant och lätt att Argentinas vininstitut INV envisas med att klassificera det som rosé. Det här hantverksvinet kostar 199 kr och har artikelnummer 93265.

Lagringsfavoriten Tahbilk Museum Marsanne i Systembolagets tillfälliga sortiment10.3.2021 09:52:46 CET | Pressmeddelande

Den 16 mars släpps Tahbilk Museum Marsanne 2014 i Systembolagets exklusiva tillfälliga sortiment. Det här är ett av våra bästa exempel på att det inte bara är dyra viner som utvecklas fint när de lagras. Den strålande årgången 2014 är redan lagrad hos producenten, men du kan naturligtvis spara det ännu längre. Artikelnummer på Systembolaget 95291 och kostar 159 kronor.