Spring Wine & Spirits tar över vinagenturen för El Esteco Argentina

Spring Wine & Spirits tar från och med den 1 september 2015 över agenturen för El Esteco, tidigare Michel Torino Winery Argentina. Vinhuset är ett företag inom Peñaflor-gruppen.

Det Argentinska vinhuset El Esteco representeras från och med den 1 september av Spring Wine & Spirits på den svenska marknaden. I huset ingår vinvarumärkena Amaru, Don David, Ciclos, El Esteco och Altimus. Druvorna hämtas från Salta i Nordvästra Argentina. Vingårdarna ligger delvis vid Andernas fot och delvis på sluttningarna. Total areal är ca 1 500 hektar. Klimatet är extremt torrt, men bergskedjans glaciärer ger gott om vatten för konstbevattning.

El Esteco ingår i Peñaflor-gruppen där bland annat Trapiche Winery ingår, för vilka Spring Wine & Spirits redan har agenturen.

Vineriets internationella hemsida:

För mer information, vänligen kontakta;
Li Berger, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 08-736 68 87, li.berger@springwine.se

www.springwine.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.