Spring Wines blandlådor. En spännande dryckesresa tar sin början!

Vi på Spring Wine & Spirits är väldigt stolta över att kunna presentera våra nya blandlådor med utvalda viner ur vårt exklusiva restaurangsortiment. Först ut är en samling viner från södra Europa fördelade på tre lådor. Varje vin representerar det ursprungstypiska i varje region.

Vi börjar vår dryckesresa i den krispiga alpluften i Alto Adige via Loiredalens flodbank och ända ner till den varma Medelhavsbrisen i Katalonien. Den första etappen på vår resa blev en succé. Vår Italienlåda är snart slutsåld. Nu växlar vi upp med lanseringen av vår fina Spanienlåda! Endast 54 stycken lådor från varje land kommer att finnas tillgängliga i beställningssortimentet från och med den 26 augusti.

Spring Wine Vinlåda Italien Art.nr: 70060 | Volym: 6 fl à 750 ml, 4500 ml | Pris: 1230 kr

Vi påbörjade resan med vår Italienlåda, en perfekt ”Giro d’Italia”. Vi smög upp den på Systembolaget i mitten av juni och det dröjde inte många veckor innan den cyklade iväg från hyllorna. Det kan dock finnas några enstaka kvar i beställningssortimentet, så det gäller att passa på. I samlingen hittar vi bland annat en barbera från Mauro Sebaste, en krispig lagrein från Sydtyrolen, en maffig Chianti Rúfina från Frescobaldi och en ljuvlig aglianico från Taurasi

Spring Wine Vinlåda Spanien Art.nr: 76856 | Volym: 6 fl à 750 ml, 4500 ml | Pris: 996 kr

Resan fortsätter med vår ”Vuelta a España”. Här gör vi välförtjänta pit stops i Rías Baíxas, CavaKastilien-León, Priorat, Cigales, Costers del Segre och Montsant. Vi lär känna varje region med producenter som Tomàs CusinéMartín CodaxCara Nord, Finca MuseumCodorníu och Scala DeiSpanien har aldrig varit så levande och nära som i dessa viner. Lådan släpps den 26 augusti i beställningssortimentet.

Spring Wine Vinlåda Frankrike…

Som ni förstår så avslutas vår dryckesresa med en mycket spännande ”Tour de France”… Vi återkommer med exakt releasedatum, så spara på krafterna!