SSU i Almedalen

Idag inleds Almedalsveckan. Socialdemokraternas ungdomsförbund är på plats och SSU:s företrädare kommer delta i många olika framträdanden. Här kan du läsa var du hittar våra företrädare under Almedalsveckan: https://www.ssu.se/almedalen2017/

SSU:s förbundsordförande Philip Botström och förbundssekreterare Andrea Törnestam är tillgängliga för intervjuer eller andra förfrågningar måndag-fredag. Se presskontakt nedan för att kontakta dem.

Välfärdskrav på Socialdemokraterna
SSU:s fokus under Almedalen är välfärden och sjukvården. När Sverige växer, måste välfärden växa. Trots att regeringen satsat rekordmycket på välfärden kommer behoven vara ännu större framöver. SKL bedömer att underskottet i kommuner och landsting kommer vara 40 miljarder år 2020. Socialdemokraterna måste fördubbla välfärdsmiljarderna och ta tag i vårdkrisen. Läs mer om SSU:s krav här: https://www.svd.se/ssu-vill-att-regeringen-swishar-pengar-till-skolan-och-varden/om/sverige

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.