SSU rekryterar ny policy-strateg inför valet

I veckan började Hanna Alexandersson som ny policystrateg på SSU-förbundet på Sveavägen 68. Hennes uppgift blir att utveckla SSU:s politik och policy-förslag inför och under valrörelsen. Hon har tidigare jobbat på Hyresgästföreningen och för S i Göteborgs stadshus.

–Jag är taggad på att sätta igång och vässa SSU:s politiska förslag inför valet. SSU ska vara relevanta för unga och få genomslag för sin politik som ska ligga till grund för nästa regeringsförklaring, säger Hanna Alexandersson.

Två viktiga målsättningar för SSU:s kommunikationsarbete framöver är att bli det största politiska ungdomsförbundet och att Socialdemokraterna får högst väljarstöd bland unga i valet. För att det ska bli verklighet krävs vassa politiska reformer som gör skillnad i ungas vardag, något som SSU kommer leverera.

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.