SSU segrade mot MUF och slog rekord i Musikhjälpen 2017

Idag hölls den årliga insamlingstävlingen mellan SSU och MUF i Musikhjälpen. Som alla andra åtta gånger tävlingen ägt rum så vann SSU även i år, som samlade in 160 783 kr mot MUF:s 31 555 kr. Totalt samlades det in 192 338 till Musikhjälpens insamling. Det slog också förra årets rekord i Örebro då det samlades in 144 000 kr.

Ändamålet viktigast
Mellan kl 12 och 16 hölls tävlingen mellan SSU och MUF genom både klassisk insamling med bössor på stan och digital insamling på webben. Tillsammans samlade SSU och MUF in 192 338 kr till Musikhjälpens insamling för att motverka barnsexhandel. Ett viktigt tema och ändamål som ligger nära hjärtat för SSU.

– Det är naturligtvis alltid lika kul att vinna över MUF, men det viktigaste är att vi tillsammans samlat in massa pengar till Musikhjälpen för att stoppa barnsexhandeln. Tack till alla hjältar som bidrog, säger Philip Botström, förbundsordförande SSU.

Läs mer på www.ssu.se