SSU:s ordförande Philip Botström deltar i manifestationen emot nazism i Ludvika

Ikväll deltar även SSU:s förbundsordförande Philip Botström i manifestationen i Ludvika för ett öppet och demokratiskt samhälle mot nazism som arrangeras av Socialdemokraterna och LO-distriktet i Dalarna. Han kommer tala på manifestationen och finns tillgänglig för intervjuer under eller strax efter manifestationen. Se presskontakt nedan.

–Nazism är ingen åsikt - det är ett brott mot mänskligheten! Vi lever i en tid då det är viktigare än någonsin att vi tillsammans står upp för våra grundläggande värderingar. Ikväll åker jag till Ludvika för att tillsammans med SSU Dalarna, Margot Wallström, Peter Hultqvist och många andra manifestera för ett öppet och demokratiskt samhälle, säger SSU:s förbundsordförande Philip Botström.

Amanda Borg, kommunikationschef
E-post: amanda.borg@ssu.se

Läs mer på www.ssu.se

Danska skattenivåer för kapital ger svensk välfärd 63 miljarder19.10.2020 07:30:00 CESTPressmeddelande

Idag publicerar SSU en rapport som visar att en progressiv kapitalvinstskatt med samma skattenivåer som i Danmark skulle inbringa statskassan uppemot 63 miljarder mer per år. Det danska systemet har inga undantag för olika bolagsformer och skattenivån för kapitalvinster under 68 500 kr är 27% och skatten för vinster större än så är 42%. Enligt inkomstdata från SCB för 2018, som ligger till grund för beräkningarna, skulle enbart den rikaste tiondelen svenskar påverkas av en sådan skattehöjning.