SSU:s ordförande Philip Botström deltar i manifestationen emot nazism i Ludvika

Ikväll deltar även SSU:s förbundsordförande Philip Botström i manifestationen i Ludvika för ett öppet och demokratiskt samhälle mot nazism som arrangeras av Socialdemokraterna och LO-distriktet i Dalarna. Han kommer tala på manifestationen och finns tillgänglig för intervjuer under eller strax efter manifestationen. Se presskontakt nedan.

–Nazism är ingen åsikt - det är ett brott mot mänskligheten! Vi lever i en tid då det är viktigare än någonsin att vi tillsammans står upp för våra grundläggande värderingar. Ikväll åker jag till Ludvika för att tillsammans med SSU Dalarna, Margot Wallström, Peter Hultqvist och många andra manifestera för ett öppet och demokratiskt samhälle, säger SSU:s förbundsordförande Philip Botström.

Amanda Borg, kommunikationschef
E-post: amanda.borg@ssu.se

Läs mer på www.ssu.se

SSU villkorar stöd för Januariavtalet med ny Jämlikhetsklausul9.6.2019 17:06:03 CESTPressmeddelande

SSU gav sitt stöd till Januariavtalet som Socialdemokraterna ingick i med Miljöpartiet, Centerpartiet och Liberalerna. Det löste regeringskrisen, möjliggjorde en socialdemokratisk ledd regering och politik samt utestängde SD från avgörande inflytande. SSU:s fortsätta stöd kommer inte vara ovillkorligt, den socialdemokratiskt ledda regeringens samlade politik måste öka jämlikheten. Därför har SSU tagit fram en Jämlikhetsklausul.